Bencinske črpalke ne prodajajo le goriva, ampak sta del ponudbe tudi gostinstvo in trgovina. Foto:
Bencinske črpalke ne prodajajo le goriva, ampak sta del ponudbe tudi gostinstvo in trgovina. Foto:

Največji padec prodaje beležimo pri dizelskem gorivu na obmejnih bencinskih servisih, kjer prodamo tudi do 40 odstotkov manj omenjenega goriva, predvsem na račun tujih avtoprevoznikov.

Petrol

Predvidevamo pa, da bo marsikateri tuji tranzitni turist gorivo natočil tam, kjer je cenejše, in sočasno koristil tudi katero od ostalih storitev, čeprav so čez mejo te bistveno dražje kot v Sloveniji (predvsem gostinstvo). V skupnem seštevku potrošnje bo turist v Sloveniji še vedno potrošil manj kot v Avstriji (npr. razlika pri točenju goriva bo mogoče 1 eur, za kosilo pa 5 eur po obroku).

Jure Meglič, predsednik Gorenjske turistične zveze

Tako držijo podatki, da avtoprevozniki, ki prečkajo Slovenijo, gorivo v svoje tovornjake raje natočijo v eni izmed sosednjih držav, kjer je to cenejše (razen v Italiji), kar vzrok padca prodaje, pravijo na Petrolu. "To posledično vpliva na našo konkurenčnost in našo prodajo. Pomemben izpad dohodka tako ne beleži zgolj Petrol, temveč tudi država iz naslova trošarin in DDV-ja,"so za MMC komentirali pri Petrolu.

Zaradi vse višjih cen goriv so se v zadnjem času pojavila mnenja, da draga goriva odvračajo tujce in turiste, ki se proti svojemu turističnemu cilju peljejo čez Slovenijo, saj gorivo kupujejo pri sosedih in se pri nas ne ustavljajo, zato tudi ne trošijo denarja za dodatne, predvsem gostinske in trgovske storitve.

V zvezi s tem je poslansko vprašanje vladi pred kratkim zastavil tudi SDS-ov poslanec Branko Grims, ki je med drugim zapisal, da je izpad nakupov tujcev "katastrofalen", izpad prihodkov pa naj bi bil posebej velik na Gorenjskem, kjer "obmejni turizem tujcev zamira", nekatere obmejne gostilne pa naj bi celo propadle.

Petrol: Manj goriva več drugega
Na Petrolu upada prodaje svojih dodatnih storitev niso zaznali. Polletna prodaja goriva je sicer upadla za štiri odstotke, medtem ko so se prihodki od prodaje v okviru dopolnilnih dejavnosti (trgovine) v primerjavi s prvim tromesečjem leta 2008 povečali za 20 odstotkov.

Najprej gorivo, nato "sendvič in sok"
Na Gorenjski turistični zvezi so za MMC povedali, da upada števila turistov, ki bi bil poveza z draženjem goriva, (še) niso opazili, vendar pa predvidevajo, da so nekateri tranzitni turisti svoja prevozna sredstva raje napolnili tam, kjer je gorivo cenejše, ob tem pa so si privoščili tudi katero od dodatnih storitev, ki bi jo sicer izkoristili v Sloveniji. Te, predvsem gostinske, pa so čez mejo precej dražje kot v Sloveniji, je dejal predsednik zveze Jure Meglič.

"V skupnem seštevku potrošnje bo turist v Sloveniji še vedno potrošil manj kot v Avstriji. Razlika pri točenju goriva bo mogoče le evro, za kosilo pa po pet evrov po obroku," je dodal Meglič.

Za komentar smo zaprosili tudi ministrstvo za gospodarstvo, kjer so nam zagotovili, da nam bodo odgovorili v najkrajšem mogočem času.

Kljub vsemu pa Gorenjska v tem poletju dosega obisk prejšnjih let, v Kranjski Gori pa je obiskovalcev letos celo več kot lani. Zelo obiskani so tudi Bohinj, Bled in Brezje. Po Megličevih besedah ima zaslugo za to tudi dokaj stabilno julijsko in avgustovsko vreme in povečan delež domačih turistov.

Ministrstvo za finance: Drobnoprodajne cene nižje kot lani ob tem času
Kot so za MMC dejali na ministrstvu za finance, gibanje cen pogonskih goriv po svetu redno spremljajo, kljub torkovemu povišanju drobnoprodajnih cen goriv pa trošarin niso spremenili in "še vedno velja, da so drobno prodajne cene pogonskih goriv v tem trenutku nižje od drobno prodajnih cen, ki so bile v veljavi na današnji dan pred enim letom". Res je, da je nivo trošarin od tedaj višji, a le tako je mogoča realizacija sprejetega proračuna, dodajajo.

Opozarjajo še, da je Slovenija glede na podatke Oil Bulletina po višini cen goriv pri neosvinčenem motornem bencinu na 14. mestu med vsemi državami članicami EU-ja, pri plinskem olju za pogonski namen pa na 8. mestu. Sicer pa je dvig cen pričakovati tudi v drugih državah članicah Unije, še menijo.

vir: AMZSSlovenija
(11.8.)

Italija
(stanje 4. 8.)

Hrvaška
(stanje 5. 8.)

Madžarska
(stanje 4. 8.)

Avstrija
(stanje 4. 8.)

95-oktanski

1,146

1,28

1,01

1,07

1,08

98-oktanski

1,165

1,39

1,02

n. p.

1,24

dizel

1,05

1,18

0,91

1,00

0,98

Največji padec prodaje beležimo pri dizelskem gorivu na obmejnih bencinskih servisih, kjer prodamo tudi do 40 odstotkov manj omenjenega goriva, predvsem na račun tujih avtoprevoznikov.

Petrol

Predvidevamo pa, da bo marsikateri tuji tranzitni turist gorivo natočil tam, kjer je cenejše, in sočasno koristil tudi katero od ostalih storitev, čeprav so čez mejo te bistveno dražje kot v Sloveniji (predvsem gostinstvo). V skupnem seštevku potrošnje bo turist v Sloveniji še vedno potrošil manj kot v Avstriji (npr. razlika pri točenju goriva bo mogoče 1 eur, za kosilo pa 5 eur po obroku).

Jure Meglič, predsednik Gorenjske turistične zveze