Na kratkih razdaljah lahko letala nadomestijo prav tako hitre cestne ali železniške povezave. Foto: EPA
Na kratkih razdaljah lahko letala nadomestijo prav tako hitre cestne ali železniške povezave. Foto: EPA
Hitri vlak Thalys
Belgija ima zelo dobro razvite povezave s hitrimi vlaki thalys, tako da omejitev letalskega prometa ne bi smela povzročati težav. Foto: EPA

Belgijska regija Valonija pa je že sredi septembra prepovedala polete med mestoma Liege in Charleroi, ki sta oddaljena le 85 kilometrov.

Maroški nizkocenovni prevoznik je namreč želel uvesti linijo Charleroi-Casablanca z vmesnim postankom v Liegu. Po mnenju valonskega ministra za promet Andreja Antoina bi to povzročilo nesorazmerno okoljsko škodo, zato linije niso omogočili.

Bo Belgija zgled preostalim članicam?
To sta prva ukrepa za omejevanje onesnaževanja, ki ga povzroča letalski promet, naklonjen pa jima je tudi evropski komisar za promet Jacques Barrot. Valonskemu ministru za promet je sporočil, da je bila njihova odločitev skladna s sporazumi o letalskem prometu, ki sta jih sklenila EU in Maroko.

Ti sporazumi letalskim družbam ne dovoljujejo dvojnih postankov na ozemlju Unije, nacionalnim organom pa dovoljujejo sprejem ukrepov za zmanjševanje okoljske škode. Komisar je še svetoval, da Belgija podobne ukrepe sprejme za vse lete v Maroko ali v druge tretje države in se tako izogne morebitnim tožbam o diskriminaciji.

Prepoved letov na kratke razdalje je sicer tudi skladna z evropsko uredbo izpred 25 let, ki določa, da lahko v primerih resnih groženj okolju in težav z zasičenostjo zračnih poti članice EU-ja v svojem zračnem prostoru omejijo ali prepovejo zračni promet na nekaterih relacijah.