Toyota je doslej po svetu odpoklicala 8,5 milijona vozil, ki gredo na servis, kjer naj bi napake razmeroma enostavno odpravili. Foto: EPA
Toyota je doslej po svetu odpoklicala 8,5 milijona vozil, ki gredo na servis, kjer naj bi napake razmeroma enostavno odpravili. Foto: EPA

Toyota je zadnje čase pod udarom številnih kritik, potem ko je morala zaradi težav s stopalko za plin odpoklicati že več različnih milijonov modelov. Nazadnje je prejšnji teden napovedala, da bodo zaradi težav z zavorami odpoklicali več kot 400.000 vozil na hibridni pogon.

Največji svetovni proizvajalec avtomobilov je konec januarja začel nov obsežen odpoklic vozil in od takrat se je število pritožb o napakah na Toyotinih avtomobilih in s temi povezanih smrtnih žrtev močno povečalo.

Zadnje težave so se ta teden pojavile na najbolje prodajanemu modelu na svetu - corolli. Kupci so poročali o občutku izgube nadzora med zavijanjem , za kar bi bila lahko kriva napak na servovolanu. Do zdaj so v Toyoti prejeli manj kot sto pritožb, vse pa obravnavajo skrajno resno, zatrjujejo v podjetju in dodajajo, da so pripravljeni tudi na nov odpoklic vozil.

Predsednik družbe Toyota Akio Toyoda je krivdo za napke pripisal prehitri rasti podjetja, zaradi česar se je zanemarjalo izobraževanje zaposlenih, ki bi zagotovili, da kvantiteti sledi tudi kakovost.

Ameriško ministrstvo za promet je v torek Toyoti ukazalo izročitev vseh dokumentov v zvezi z umikom avtomobilov z ameriškega trga zaradi težav s stopalkami za plin in z zavorami. Dva odbora v predstavniškem domu in eden v senatu pa napovedujejo preiskave oziroma zaslišanja.