Ne vemo še, kako se bodo razvijali dogodki in kakšno škodo bi lahko imela nemška znamka, je pa dejstvo, da je sodelovanje s skupino Volkswagen izredno pomembno za slovensko gospodarstvo, je izjavil direktor Slovenskega avtomobilskega grozda (ACS) Dušan Bušen.
Prodaja slovenskih dobaviteljev je lani dosegla 3,7 milijarde evrov, od tega je na prodajo skupini Volkswagen odpadlo 700 milijonov, je opozoril Bušen. O mogočih posledicah je dejal: "To je popolnoma odvisno od dogodkov, ki bodo sledili. Scenarijev je več. Mi seveda pričakujemo, da ne bo šlo za najbolj črnega, verjetno pa določene posledice tega vsekakor bodo."
Na Javni agenciji RS za varnost prometa so pojasnili, da zaradi afere Volkswagen za zdaj v Sloveniji ni pričakovati kakšne poglobljene preiskave. Standardi v ZDA in EU namreč niso enaki na vseh področjih. "Ni nujno, da je kaj kršeno tudi v EU oz. Sloveniji," so zapisali. Preiskava bi bila smiselna šele, ko bi se ugotovilo, da kakšno vozilo ali njegov del nista skladna s standardi EU-ja.
VW žrtev naftnih lobijev?
Bušen nadaljuje, da je trenutno težko oceniti razsežnost problema, saj se ne ve, kaj se skriva zadaj in ali gre morda za širši spopad med naftnimi lobiji: "Vemo, da je bil dizel v Ameriki razmeroma slabo dostopen. Evropska avtomobilska industrija je vodilna v segmentu dizelskih pogonov in ima na tem področju občutne konkurenčne prednosti. Lahko gre, recimo, tudi za kakšno - črno rečeno - teorijo zarote."
Če tekmeci prevzamejo del Volkswagnovega tržnega deleža, je to lahko tudi priložnost za slovenske dobavitelje. "Vsaka takšna situacija prinaša tudi nove poslovne priložnosti, kot jih je kriza," opozarja in dodaja, da imajo slovenska podjetja dober položaj, saj imajo razmeroma širok nabor kupcev in bodo izpad lahko nadomestila z novimi posli in trgi.
Pri ACS-ju po Bušnovih besedah podpirajo kampanjo Čisti dizel, ki so jo nedavno zagnali na evropski ravni. Z njo želijo povečati prepoznavnost in potrošnike informirati o treh glavnih ciljih najnovejše generacije dizelske tehnologije – gre za čistejše dizelsko gorivo, učinkovitejše motorje z notranjim izgorevanjem in učinkovitejši nadzor izpustov. "Dobavitelji se praktično že od leta 1993 trudijo dosegati vedno strožje standarde," je pojasnil Bušen in opozoril, da imajo dobavitelji glavno vlogo pri raziskavah o nadaljnjem znižanju emisij, ne morejo pa vplivati na to, kako potem proizvajalci vozil produkte integrirajo v vozila.
Odziv slovenskih dobaviteljev
Iz Hidrie, ki pokriva 15 odstotkov svetovnega trga sistemov za hladen zagon dizelskih motorjev, je Erik Blatnik za MMC sporočil, da bodo na podlagi sklenjenih pogodb za obdobje 2016-2023 ta delež dvignili na več kot tretjino vseh svetovnih potreb in prevzeli vodilno pozicijo. Posledično bodo podvojili promet na lokaciji v Tolminu, kjer proizvajajo in razvijajo omenjene sisteme.
Hidria teh sistemov za hladen zagon dizelskih motorjev Volkswagnu še ne dobavlja, so pa z njihovimi inovativnimi rešitvami globoko vključeni v nove generacije dizelskih motorjev koncerna Volkswagen, ki bodo na trgu po letu 2018. "Naši sistemi na dizelskih motorjih, ki prinašajo radikalno znižanje porabe goriva in posledično izpustov okolju škodljivih plinov, so neposredno povezani z odgovori na sedanje probleme in izzive Volkswagna. V sodelovanju z drugimi sistemskimi rešitvami v okviru "zaprtozančnega" sistema izgorevanja dizelskega goriva, bomo namreč prispevali k do 30-odstotnim znižanjem izpustov emisij okolju škodljivih plinov v primerjavi z današnjimi sistemi in tako v celoti izpolnjevali norme Euro 6.2, ki v veljavo stopijo v letu 2018," so zapisali v Hidrii.
Povprašali smo tudi slovenskega dobavitelja LTH Castings, ki za Volkswagen delajo posredno, in sicer 8 odstotkov proizvodnje ohišij za elektroniko in uplinjače za bencinske motorje. Pojasnili so, da bodo zaradi poplave naročil poslov za druge kupce v naslednjih dveh letih zaradi povečanja proizvodnje imeli prostorsko stisko in bodo morali proizvodnjo širiti na nove lokacije. Eventualen upad povpraševanja Volkswagna jih tako ne skrbi, saj ga bodo zlahka nadomestili z novimi posli.
Bulčeva: Za odzive je še prezgodaj
Komisarka za promet Violeta Bulc je v odzivu na afero Volkswagen povedala, da je Evropska komisija v neposrednem stiku z ameriškimi in nemškimi administrativnimi organi ter zbira podatke, za odziv pa je še prezgodaj.
"V tem trenutku je komisija v neposrednem stiku z ameriškimi, kalifornijskimi agencijami in zbiramo podatke. Vsekakor je prezgodaj, da bi se v tem trenutku odzvali, smo pa ves čas v aktivni vlogi in v neposredni povezavi tako z nemškimi administrativnimi organi kot z organi ZDA," je pojasnila komisarka. "Prebivalci Evrope imajo polno zagotovilo, da se bo ta izziv razčistil do konca in da bodo ustrezni ukrepi izvedeni," je še povedala.
Ogorčenje v Nemčiji
Volkswagen se je zaradi manipulacij pri merjenju škodljivih izpustov znašel tudi pod udarom nemškega pravosodja. Več državljanov je pri državnem tožilstvu v Braunschweigu podalo kazenske ovadbe, prav tako je država sprožila postopke za začetek kazenske preiskave.
Do ravnanja Volkswagna so kritični v nemškem industrijskem združenju BDI. "Made in Germany odraža izvrstne proizvode, stojim za nemško industrijo in za dobrim delom, opravljenim milijonkrat vsak dan," je dejal prvi mož združenja Ulrich Grillo in dodal, da obsojajo vsakršno goljufivo manipuliranje.
Oster odziv je prispel tudi iz nemškega avtomobilskega združenja VDA, ki škandal jemlje zelo resno, obenem pa menijo, da ne bi bilo pošteno, če bi se zaradi njega na udaru znašlo na stotine dobaviteljev in proizvajalcev za ameriški trg. "Zloraba posebne programske opreme motorja - to enostavno ne gre," je dejal predsednik VDA Matthias Wissmann.
Odstop Winterkorna
Po današnjem kriznem zasedanju izvršnega odbora nadzornega sveta družbe je prvi mož nemškega proizvajalca vozil Volkswagen Martin Winterkorna odstopil s položaja."Šokiran sem nad dogodki v zadnjih dneh. Še posebej sem presunjen, da so bile v skupini Volkswagen mogoče nepravilnosti takšnih razsežnosti. Volkswagen potrebuje novi začetek - tudi v smislu osebja. S svojim odstopom dajem možnost za ta novi začetek," je ob odstopu sporočil.
Izbruh afere VW v ZDA
Afera Volkswagen je izbruhnila v petek, ko je ameriška Agencija za varstvo okolja sporočila, da je Volkswagen na določene dizelske modele svojih vozil nameščal programsko opremo, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se izklopi.
Iz Volkswagna so nato sporočili, da so po svetu s spornim programom opremili okoli 11 milijonov dizelskih vozil. Škandal je že sprožil vrsto dodatnih preiskav po vsem svetu, med drugim so se ta začela tudi v domači Nemčiji.
Samo v ZDA naj bi Volkswagen zaradi škandala, ki ga je priznal in obžaloval, imel za vsaj 18 milijard dolarjev (okoli 16 milijard evrov) škode. V ta namen je koncern že rezerviral 6,5 milijarde evrov, kar se bo poznalo na poslovnih izidih.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje