AVK je pred desetimi leti ugotovil, da zakup telefonskega priključka tehnično ni bil nujen in ga potrošniki, ki so želeli priključitev na hitrejšo internetno povezavo, niso potrebovali. Zaradi pomanjkanja dokazov o kršitvi je bil postopek letos dokončno ustavljen. Kot poudarjajo na agenciji to še ne pomeni, da do kršitev ni prihajalo. Foto: EPA
AVK je pred desetimi leti ugotovil, da zakup telefonskega priključka tehnično ni bil nujen in ga potrošniki, ki so želeli priključitev na hitrejšo internetno povezavo, niso potrebovali. Zaradi pomanjkanja dokazov o kršitvi je bil postopek letos dokončno ustavljen. Kot poudarjajo na agenciji to še ne pomeni, da do kršitev ni prihajalo. Foto: EPA

Potrošniki so od decembra 2002 do septembra 2005 za priključitev na hitrejšo širokopasovno internetno povezavo (ADSL) morali plačati tudi priključek in naročnino na telefonski priključek ISDN. Agencija za varstvo konkurence (AVK) je v odločbi, izdani leta 2013, ugotovila, da je Telekom Slovenije s tem oškodoval potrošnike, saj zakup telefonskega priključka tehnično ni bil nujen in ga potrošniki niso potrebovali, so preteklo dogajanje povzeli na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS).

Spomnili so, da je bila ta odločba nato novembra 2015 razveljavljena, in opozorili, da je AVK marca letos postopek zaradi pomanjkanja dokazov o kršitvi tudi dokončno ustavil. Ker je bil postopek ustavljen zaradi pomanjkanja dokazov, tudi oškodovanje potrošnikov ni dokazano, dodajajo na ZPS-ju.

Sorodna novica AVK slabih 20 let pozneje ustavil postopek zoper Telekom Slovenije

Vsem potrošnikom, ki so v konkretnem primeru na podlagi pravnomočne odločbe AVK-ja vložili individualne tožbe proti Telekomu Slovenije, so zato svetovali, da jih umaknejo. "Tožniki naj sodišče čim prej obvestijo, da tožbo zaradi odločitve AVK-ja o ustavitvi postopka umikajo in da predlagajo vrnitev dveh tretjin plačane sodne takse," so svetovali. Zakon o sodnih taksah namreč določa, da ima pravico do povrnitve dela takse tisti, ki je plačal takso za sodno dejanje, ki ni bilo opravljeno. Ob tem na ZPS-ju Telekom Slovenije pozivajo, da od potrošnikov, ki bodo tožbe umaknili, ne zahteva povrnitve stroškov zastopanja v teh postopkih. Podatkov, koliko potrošnikov se je odločilo za vložitev tožbe, ZPS sicer nima.

AVK: Končan postopek ni ovira za odškodninske zahtevke

Po pozivu ZPS-ja so se oglasili tudi na AVK-ju, kjer poudarjajo, da končan postopek ni ovira za samostojno odločitev sodišča o temelju odškodninskih zahtevkov. Kot so zapisali v sporočilu za javnost, zakon določa le, da je sodišče vezano na pravnomočno odločbo agencije o kršitvi ali pravnomočno odločbo o kršitvi, izdano v postopku sodnega varstva zoper odločbo AVK-ja. "To pomeni, da se že začeti sodni postopki lahko nemoteno nadaljujejo ne glede na predmetni sklep agencije, prav tako pa to ni ovira za nadaljnja zasebnopravna dokazovanja pred pristojnimi sodišči," so poudarili.

Dodali so, da sklep o ustavitvi postopka ni meritorna odločitev v zadevi, kar pomeni, da AVK s takim sklepom ne ugotovi, da podjetje z določenim ravnanjem ni kršilo zakonodaje, temveč zgolj, da ni več pogojev za nadaljnje vodenje postopka po uradni dolžnosti. "Sklep o ustavitvi postopka ne postane meritorno pravnomočen in ne preprečuje ponovnega začetka postopka v primeru, da agencija pridobi dodatne dokaze," so poudarili.

Na ZPS-ju izrazili zaskrbljenost zaradi dolgotrajnih postopkov

Na ZPS-ju se sicer sprašujejo, kako naj potrošniki zaupajo v učinkovitost varstva konkurence in posledično varstva potrošnikov, če postopki potekajo tako dolgo. "Z vidika varstva poštene konkurence, ki je pomembno povezan z varstvom potrošnikov (gre pravzaprav za dve plati iste medalje), je izredno skrb vzbujajoče dejstvo, da je postopek odločanja trajal skoraj 20 let, pri čemer je več kot sedem let minilo od sodbe upravnega sodišča, s katero je bila na podlagi sodbe vrhovnega sodišča odločba AVK-ja razveljavljena in zadeva vrnjena v ponovno odločanje, nato pa je bil postopek ustavljen zaradi pomanjkanja dokazov o kršitvi," so zapisali v sporočilu za javnost.

Kot so še pojasnili, leta 2015 še ni bilo mogoče vložiti kolektivne tožbe, mirna rešitev spora pa ni bila mogoča, zato je potrošnikom, ki so od Telekoma hoteli izterjati odškodnino, preostala le sodna pot. ZPS je potrošnikom pomagal z osnutkom tožbe, ki jo je objavil na spletni strani. Za potrošnike, ki so se znašli v neugodnem položaju, so zdaj pripravili osnutek besedila za umik tožbe, ki je prav tako objavljen na spletni strani zveze.