Vsestranska ameriška umetnica Karen Kamenšek, ki je iz dirigiranja in klavirja diplomirala na Univerzi v Indiani, je slovenskih korenin – njeni starši namreč prihajajo iz Kamnice pri Mariboru.
Službena pot jo je med kariero popeljala v Avstrijo in Nemčijo, med drugim tudi v Hamburg, njena kariera se je začela v gledališču Freiburg, kjer je med letoma 2003 in 2006 zasedla mesto glavne glasbene direktorice, postala pa je tudi prva dirigentka tega gledališča. Enako mesto je leta 2011 zasedla v hanovrski operni hiši Staatsoper. Vmes je leta 2007 okoli 12 mesecev preživela tudi v Slovenskem narodnem gledališču Maribor, je zapisano na njeni spletni strani.
V angleški narodni operi je z opero Akhnaten ameriškega skladatelja Philipa Glassa, s katerim tudi pogosto sodeluje, debitirala marca 2016. Leto pozneje je prvič nastopila tudi v okviru The Proms (Henry Wood Promenade Concerts je vsakoletna osemtedenska poletna sezona dnevnih koncertov orkestralne klasične glasbe, ki jih predstavlja BBC), kjer so pod njeno taktirko prvič v celoti zaživele skladbe z albuma komorne glasbe, ki sta ga skupaj ustvarila Glass in Ravi Shankar.
Po pandemiji covida-19 se spet vrača na odre
Leta 2019 je "specialistka sodobne glasbe" z delom Akhnaten, ki govori o življenju faraona Akhenatena oz. v slovenščini Ehnatona (v prvih letih vladanja znanega kot Amenhotep IV.), debitirala tudi v newyorški Metropolitanski operi, postala je druga dirigentka, ki je bila del serije Metropolitan Opera Live in HD, v okviru katere se je nastop Glassove opere prenašal tudi v kinematografih. Zaradi pandemije covida-19 je morala odpovedati številne nastope po svetu, a se je pred kratkim vrnila na odre newyorške opere.
Na odru se je spet odigrala večkrat razprodana opera Akhnaten, prav posnetek te pa je 52-letnici in njeni ekipi letos prinesel tudi grammyja za najboljši posnetek novih opernih produkcij (Best Opera Recording). Za dirigiranje te opere v Angleški nacionalni operi je leta 2017 prejela nagrado Laurencea Olivierja – najprestižnejšo nagrada za odrsko ustvarjanje v Veliki Britanij.
Koncertni odri ji torej niso tuji, ob številnih pevcih, režiserjih in glasbenikih z vsega sveta sodeluje tudi s švedskim simfoničnim orkestrom iz Malmöja in orkestrom madžarske narodne filharmonije, februarja je vodila tudi orkester Opére National du Rhin pri svetovni premieri Glassovega baleta Alice. Aprila bo debitirala z arizonsko opero v novi produkciji Mozartove Così fan tutte, lotila se je tudi glasbenega spremljanja z oskarjem nagrajenega filma Amadeus Miloša Formana.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje