"Mimo vseh feminizmov, jaz na ženske gledam kot na center sveta, kot na bitje, v katerem se vse skoncentrira," je pred slabimi štirimi leti pred premiero predstave Treh milijonov minut dejala režiserka Barbara Hieng Samobor. Hieng Samobor je besedilo za predstavo Trije milijoni minut pripravila na podlagi scenarija za film in igre 7 let Joseja Cabeze. Film je sicer, kot so zapisali na spletni strani MGL-a, nastal v Netflixovi produkciji leta 2016 in je bil prvi film, ki ga je omenjeni spletni ponudnik pretočnih vsebin posnel v španskem jeziku.
Posebnost njene priredbe je v tem, da igralsko zasedbo sestavljajo samo ženske
Ključno pri predstavi je, da so večinoma moške like iz izvirnika za gledališko predstavo transformirali v ženske. Režiserki se zdi posebno zanimivo, da se v predstavi protagonistke iz prijateljic prelevijo v nasprotnice. "V eni noči pokažejo razsežnost svojih karakterjev, ki jih poprej niso poznale. Te ženske niso 'grde osebe', to so osebe, s katerimi se lahko do neke mere poistovetiš in marsikatera njihova izjava vendarle drži," je pojasnila. V predstavi tako nastopajo Judita Zidar, Tjaša Železnik, Mojca Funkl, Ana Pavlin in Klara Kuk kot gostji, glas za uprizoritev pa je posodila Jana Zupančič.
Cabezovih 7 let je avtorica priredbe označila za zgodbo o tem, kako so v manjšem, a izredno uspešnem podjetju leta zatajevali davke. Pred gledalci se nato razvija razplet tik pred razkritjem. Ob tem se pokažejo značaji nastopajočih oziroma njihovi obrazi, ko so prignani v psihološko-eksistencialni kot, saj je za utajo davkov zagroženih sedem let zapora.
Značaji, prignani v psihološko-eksistencialni kot
Dramaturginja Eva Mahkovic je predstavo označila za psihološki triler oziroma dramo odnosov med štirimi ženskami, ki so od nekdaj druga drugi priznavale določene odlike in se v tem spoštovale, se imele celo rade in bile zaveznice. To pa se med razpletanjem zgodbe spremeni in odnosi se razrahljajo, saj se iz prijateljic prelevijo v nasprotnice.
Kostume je za predstavo oblikovala Prešernova nagrajenka Bjanka Adžić Ursulov. Scenografijo podpisuje Darjan Mihajlović Cerar, oblikovanje svetlobe Andrej Koležnik, oblikovanje tona pa Sašo Dragaš.
Festival Ruta je ustanovilo šest gledališč z območja nekdanje Jugoslavije, ki so leta 2019 podpisala zavezo o sodelovanju. Potujoči festival v vsakem od gledališč v enem tednu prikaže vsaj šest predstav iz vseh gledališč. V MGL-u ga bodo znova gostili med 30. januarjem in 4. februarjem 2025, so sporočili iz gledališča.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje