Katoliška in protestantska stran živita v Belfastu druga ob drugi, a sta ločeni s čisto pravim cementnim zidom ali ograjo. Foto: Festival Break 2.4
Katoliška in protestantska stran živita v Belfastu druga ob drugi, a sta ločeni s čisto pravim cementnim zidom ali ograjo. Foto: Festival Break 2.4
Nekoč je na ljubljanski tržnici stal spomenik Stavkajočim ženskam, po osamosvojitvi pa so ga odstranili in še danes se na njem nabira prah. Foto: Festival Break 2.4
Marija Antonieta

Mednarodni festival sodobnih umetnosti Break 2.4, bienalni projekt Zavoda K6/4, bo devetič potekal na več prizoriščih po Ljubljani med 5. in 18. novembrom. Tema letošnje izvedbe je fiktivna zgodba o konstrukciji "Potemkinove vasi", v prestolnico pa bo pripeljala 68 umetnikov iz okoli 30 držav, ki bodo sodelovali pri razkrivanju in raziskovanju "potemkinizacije" družbe.

Osrednje prizorišče festivala bo Palača Potemkin na Bohoričevi ulici blizu Kliničnega centra. Gre za bivanjski prostor, ki so ga spremenili v galerijskega, predstavil pa bo dela 18 umetnikov različnih generacij. Break 2.4 namreč po besedah organizatorjev v vsaki izdaji išče neraziskane galerijske lokacije.

Stvari - take, kot bi lahko bile
Festival bo v znamenju mistifikacije, iluzije, spektakla, skušal bo konstruirati stvari take, kot bi lahko bile, je povedala umetniška vodja festival Stephanie Benzaquen, na Nizozemskem delujoča Francozinja.

Zasnova festivala je precej razvejana, prodira pa na mnoge ravni ustvarjanja. Ne usmerja se le na vizualno umetnost, temveč širše in skuša zbližati različne prakse, je dejal kustos Miha Colner, ki je predstavil razstavni del festivala.

Imaginarne dežele in utopije
Skupina sedmih umetnikov se bo predstavila v avli Mestnega muzeja, njihova dela se osredotočajo na predstavitve imaginarnih dežel in utopij. V Galeriji Alkatraz na Metelkovi bodo na ogled dela osmih umetnikov, ki se osredotočajo na vprašanje meja umetniških del, na potemkinizacijo umetnosti. Dve umetniški deli bosta na ogled v Kiberpipi, nekaj pa v javnem prostoru, med drugim na Slovenski 6, v podhodu Železniške postaje, na Trgu republike, Kongresnem trgu in fasadi Potemkinove palače.

Tudi performansi in filmi
Sestavni del festivala bodo performansi. Ti bodo obravnavali položaj posameznika v okviru Potemkinove vasi, kot so fizični odnos do sveta, soljudi, okolja, spreminjanje občutij. Poleg performansov bo letošnji Break 2.4 ponudil filmske projekcije v Metropolu, in sicer štiri celovečerne filme, ki gredo po besedah kustosinje Špele Zidar od čiste komedije, fikcije, ustvarjanja novega sveta Potemkinove vasi do politično obarvane kritike.