Janko Petrovec v slovenski kulturni produkciji sodeluje na odru, tokrat pa bo o tej dejavnosti govoril z zanimivimi gosti v radijskem studiu in s sogovorniki na terenu. Foto: MMC RTV SLO
Janko Petrovec v slovenski kulturni produkciji sodeluje na odru, tokrat pa bo o tej dejavnosti govoril z zanimivimi gosti v radijskem studiu in s sogovorniki na terenu. Foto: MMC RTV SLO
Po noči Svit
Tango in literatura - dve ljubezni, bistveni v življenju Brine Svit. Foto: MMC RTV SLO

Pod naslovom (Ne)obvezno v nedeljo nam je Janko Petrovec predstavil koncept dvourne oddaje, v kateri bo vsako nedeljo zvečer gostil zanimive sogovornike, s katerimi bo govoril o glasbi, knjigah in drugih umetniških zvrsteh, pa tudi o življenjskem slogu in nekaterih drugih na videz 'neobveznih', a za kvaliteto življenja vendar pomembnih temah. Petrovca občinstvo RTV Slovenije že dobro pozna. Pred leti se je izkazal kot voditelj razvedrilnih oddaj, v zadnjem desetletju pa se je diplomirani igralec udejstvoval predvsem na gledaliških odrih.

Janetom Webrom. Weber je pripravil glasbeno podobo oddaje, ki temelji na žlahtni zmesi starih in novih popevk in šansonov, melanholičnega bluza, spogledljivega soula in lahkotnega svinga. Slepa priklenjenost na modne smernice je tako izključena.

Po noči pride svit
Dve uri po štartu oddaje (Ne)obvezno v nedeljo pa je bil na prvem programu TV Slovenija premierno predvajan dokumentarni film o pisateljici Brini Svit. O Slovenki, ki je z besedami uspela očarati tudi Francoze, ki jo navdušuje tango in ki se odlično znajde tako v Parizu kot v Buenos Airesu in Ljubljani, je film posnel Boris Petkovič. Dokumentarec z iskrivim naslovom Po noči svit osvetljuje nastajanje romana Coco Dias ali Zlata vrata; predstavlja zgodbo, ki je sama po sebi filmska.

Vse skupaj se je začelo neke pozne noči oziroma zgodnjega jutra, ko je Brina Svit v pariški tangeriji Latini spoznala mojstra tanga Coca Diasa. Ta je dejal: "Če napišeš knjigo o meni, te naučim plesati." Pogodba je bila zapečatena in naslednje mesece sta se Brina in Coco srečevala na obrobju Pariza na plesišču pri postaji metroja Zlata vrata. Coco je Brino učil korakov, Brina pa je poleg skrivnosti tanga spoznavala tudi skrivnosti človeka, ki se je z družbenega dna v Buenos Airesu prebil med najuspešnejše plesalce tanga v Parizu.