



Veliki pomol (Grand Pier) so zgradili v letih 1903 in 1904, več kot 300 metrov dolga konstrukcija, na kateri so postavili gledališče, paviljon in več trgovin, pa je postala glavna turistična znamenitost tega letoviškega mesta v severnem Somersetu. Usodni požar je izbruhnil v ponedeljek, nekaj pred sedmo uro zjutraj po tamkajšnjem času, vzroka zanj pa gasilcem še ni uspelo ugotoviti. Jasno je le, da od celotne konstrukcije verjetno ne bo veliko ostalo, saj je, kot so po poročanju BBC-ja dejali očividci, na pomolu nastal pravi pekel.
Pogorel je sveže prenovljeni pomolIzguba je še toliko večja, ker so pomol po obsežni prenovi za javnost spet odprli komaj aprila letos. Nekaj tolažbe domačinom, ki so pomol imeli za bistvo svoje krajevne identitete, vendar ostaja. Kot je povedala Stephanie Mounsey iz gasilske in reševalne službe, naj bi sama konstrukcija pomola obstala, saj je zgrajena iz železnih podpornikov. To upanje dopuščajo tudi izkušnje iz prejšnjih požarov.
Tako je paviljon popolnoma pogorel že v velikem požaru leta 1930, ki ga je struktura prestala skoraj brez posledic. Vendar pa za zdaj ni jasno, kdaj in ali sploh bo zgrajen novi paviljon. Rod Brenner, nekdanji lastnik pomola, je tako dejal: "Ves pomol je bil v trenutku izgubljen. Očitno je, da bo njegova obnova ogromen projekt, ki bo tudi zelo dolgo trajal. Pomislite, ko je leta 1930 paviljon nazadnje pogorel, so ga gradili kar tri leta in zelo verjetno so se tedaj 'zmigali' hitreje, kot se to zgodi danes."
Tragična izguba delovnih mest
Za krajevno skupnost ni pomembno le to, da je v trenutku izginila glavna turistična znamenitost mesta. Požar bo skoraj zagotovo povzročil tudi manjšo gospodarsko katastrofo v mestu. Dejavnosti na pomolu so službo dajale množici ljudi, za katere v tem trenutku ni jasno, kaj bodo počeli v prihodnosti. Dejavnosti namreč ni mogoče čez noč znova vzpostaviti na kopnem.
Zlata doba obmorskih pomolov
Pomol v Weston-super-Maru je bil zgrajen v tako imenovani zlati dobi gradnje pomolov v Angliji. Ta je običajno zamejena z letoma 1870 in 1930 oziroma sovpada z vladavino kraljice Viktorije. Izvor pa ima 'manija' pomolov v davnem letu 1753. Tedaj je zdravnik John Floyer začel promovirati kopanje v morju in dihanje morskega zraka; dopusti ob morju so med premožnejšimi sloji postali prava uspešnica, s tem pa se je v obmorskih krajih začel razvijati turizem. To je bil obenem tudi čas uveljavljanja parnikov, ki pa v večini novih letovišč niso imeli kje pristati. Zaradi zelo plitvega morja ob obali in močnega plimovanja so začeli graditi dolge pomole, za katere pa so kmalu ugotovili, da so uporabni tudi kot infrastruktura tedaj porajajoče se zabaviščne industrije.
V pomol povezanih 4.000 ton železa in jekla
Kot središče zabave obmorskih letovišč so se pomoli uveljavili v šestdesetih letih 19. stoletja, v današnji nesreči poškodovan pomol so zgradili že ob koncu vrhunca zabav na pomolih. Čeprav je ta pomol poznega nastanka, je eden najbolj arhitekturno in inženirsko dovršenih. 4.000 ton jekla in železa so namestili v samo osmih mesecih; drugače povedano, vsak dan so v glinena tla zabili 8 do 10 nosilnih stebrov. Kako dobro in premišljeno je bilo delo tedanjih inženirjev, potrjuje tudi to, da je večina stebrov, ki podpirajo pomol, še danes tistih, ki so jih v dno zabili v letih 1903 in 1904.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje