Modiglianovo zanimanje za afriško umetnost in njen vpliv sta vidna predvsem v upodabljanju obrazov, ki so ploski in podobni maskam, z očmi v obliki mandljev, s popačenimi nosovi in podaljšanimi vratovi. Foto:
Modiglianovo zanimanje za afriško umetnost in njen vpliv sta vidna predvsem v upodabljanju obrazov, ki so ploski in podobni maskam, z očmi v obliki mandljev, s popačenimi nosovi in podaljšanimi vratovi. Foto:
Orio al Sero
Z malega letališča Orio al Sero so morda tatovi hoteli sliko pretihotapiti iz države.

Italijanske oblasti še vedno nočejo javnosti zaupati vseh podrobnosti o že mesec dni starem primeru: v toaletnih prostorih mednarodnega letališča Orio al Serio v provinci Bergamo (severna Italija) je neznanec pustil Testa di Donna/ Rosalia (Portret Rosalie), delo italijanskega slikarja Amadea Modiglianija. Če je slika izvirnik, je zelo verjetno, da jo je nekdo skušal pretihotapiti iz države, a si je v zadnjem hipu premislil.

Raziskava še teče
Policija informacij glede omenjene slike ne želi dajati, dokler ne bo potrjena njena pristnost. Če gre res za Modiglianijevo delo, je slika na mednarodnem trgu z umetninami vredna več milijonov evrov. Nekateri poznavalci umetnosti so prepričani, da policija fotografije umetniškega dela še ni objavila zato, ker je na sledi tistim, ki so sliko pustili na letališču, spet drugi pa menijo, da gre pri portretu le za ponaredek.

Kukavičje jajce?
Eden največjih poznavalcev Modiglianijevega dela na svetu Carlo Pepi pravi: "Pravi naslov slike, katere izvirnik visi v galeriji Brera v Milanu, je Glava gospe (Rosalie)". Kot je dejal, gre le za enega izmed številnih ponaredkov, ki krožijo po trgu z umetninami.

Bohem par excellence
Modigliani je eden najbolj kopiranih umetnikov, saj njegova dela dosegajo zelo visoke cene. V Toskani rojeni slikar je svoje največje umetnine ustvaril v Parizu, kjer je že v svojem 35. letu umrl zaradi kombinacije tuberkuloze, alkohola in mamil. Pod vplivom Paula Cezanna je razvil svojstveni slikarski slog z namenoma popačenimi figurami in z uporabo velikih barvnih ploskev. Navkljub poenostavljeni sestavi in nevtralnem ozadju njegovi portreti jasno izžarevajo osebnosti naslikanih ljudi; v aktih je z zavitimi linijami in ploskvami idealiziral žensko seksualnost.