Več prominentnih umetnikov je napovedalo, da bodo odslej Artforum bojkotirali, če David Velasco svojega delovnega mesta ne dobi nazaj.
David Velasco je za Artforum, eno najprestižnejših revij v svetu umetnosti, delal od leta 2005, zadnjih šest let pa je sedel na njenem uredniškem stolčku. "Ničesar ne obžalujem," je Velasco svoje stališče pojasnil za New York Times. "Razočaran sem, da se je revija, ki se je vedno zavzemala za svobodo govora, uklonila pritisku od zunaj."
Razkol okrog tega, kako diskutirati o oboroženem konfliktu na Bližnjem vzhodu, je načel dolgoletne odnose med zbiratelji umetnin in umetniki. V petek sta umetnici Nicole Eisenman in Nan Goldin javno obsodili Velascovo odpustitev in najavili, da z Artforumom ne bosta več sodelovali.
"Nisem še doživela srhljivejšega obdobja," je komentirala Nan Goldin, ena najbolj cenjenih živečih fotografinj in podpisnica odprtega pisma, ki je pozivalo k osvoboditvi Palestine in prekinitvi bojev. "Ljudje so se znašli na črnih seznamih. Ljudje izgubljajo službe."
Ostra je bila tudi umetnica Nicole Eisenman. "Zbiratelji vedno, tako ali drugače, zganjajo cirkus okrog nečesa, kar je umetnik podpisal. Vseeno pa je presenetljivo videti, koliko zbirateljev misli, da mi lahko ukazuje, kaj naj počnem s svojim imenom, samo zato, ker so kupili nekaj mojih risb. Rada bi ponovila, kar aktivisti kričijo na ulicah: ne v mojem imenu. Ta vojna se ne bo zgodila v mojem imenu. Obsojam strahopetne kampanje nasilništva in izsiljevanja, ki naj bi vse v svetu umetnosti odvrnile od osrednje zahteve pisma, ki je: prekinite boje!"
Odstopili v podporo Velascu
Po odpustitvi Velasca so svojo odpoved podali vsaj štirje uredniki Artforuma: Zack Hatfield, Emily LaBarge, Kate Sutton in Chloe Wyma. Hatfield je na družbenih omrežjih zapisal, da je bila odpustitev Velasca "nesprejemljiva in zlovešče znamenje za prihodnost revije", Chloe Wyma pa, da "je to navzkriž z vsem, kar sem cenila pri reviji; zato tam ne morem več delati".
Poleg tega je skoraj 50 zaposlenih in zunanjih sodelavcev Artforuma podpisalo pismo z zahtevo, naj bo Velasco imenovan nazaj na mesto odgovornega urednika, češ da "ima odpoved ne samo srhljive posledice za uredniško neodvisnost Artforuma, pač pa spodkopava osnovno poslanstvo revije: odpirati forum za različne perspektive in kulturno debato". Revijo Artforum ima v lasti korporacija Penske Media.
Revija Artforum je 19. oktobra objavila pismo uredništva, ki pa v prvi različici ni omenjalo Hamasovega napada na Izrael, v katerem je umrlo 1400 ljudi. Zaradi te izpustitve se je pritožilo več bralcev, zvrstila se je vrsta obsodb na račun umetnikov in kulturnih delavcev, ki so to pismo podpisali, z Velascom na čelu. Lastniki galerij so svoje varovance prosili, naj svoja imena umaknejo s seznama podpisnikov, center Wexner v Ohiu pa se je znašel pod hudim pritiskom, naj zapre razstavo palestinske umetnice Jumane Manne, ki je pismo prav tako podpisala. (Razstava je ostala odprta.)
Med podpisanimi so nekatera izmed največjih imen sodobne umetnosti, med drugim Tomás Saraceno, Mark Leckey, Peter Doig, Laure Prouvost, Anthea Hamilton, Issy Wood in Kara Walker.
Pismo uredništva "zmotno razumljeno" kot stališče revije?
Revija Artforum ima 30 tisoč naročnikov svoje tiskane izdaje, njena spletna stran pa letno zazna 8,3 milijona klikov. Zaradi pritožb oglaševalcev se je Artforum od odprtega pisma uredništva distanciral, založnik pa je v izjavi za javnost poudaril, da pismo "ni v skladu z Artforumovim uredniškim postopkom" in da ga je javnost "zmotno interpretirala kot izjavo revije o zelo občutljivih in skrajno kompleksnih geopolitičnih okoliščinah".
Več kot ducat umetnikov je za New York Times povedalo, da se bojijo, da bodo izgubili podporo zbirateljev, če bi javno argumentirali svojo odločitev za podpis pisma. Vsi so poudarili, da so prvenstveno hoteli pozvati k miru.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje