Bernard Tschumi poudarja, da je ena od bistvenih posebnosti njegove zgradbe interaktivnost; da bi muzej lahko bil zares učinkovit, mora biti zagotovljen neokrnjen razgled na Partenon in Akropolo. Foto: EPA
Bernard Tschumi poudarja, da je ena od bistvenih posebnosti njegove zgradbe interaktivnost; da bi muzej lahko bil zares učinkovit, mora biti zagotovljen neokrnjen razgled na Partenon in Akropolo. Foto: EPA
Stavba Vassilisa Kouremenosa v slogu art decoja
Stavba arhitekta Vassilisa Kouremenosa slovi kot eden najlepših primerkov arhitekture art decoja. Njene posebnosti so med drugim mozaiki, ki prikazujejo Ojdipa in Sfingo. Foto: Kathimerini

Vendar pa ne gre za katero koli restavracijo, ampak za restavracijo novega muzeja atenske Akropole. Ena izmed posebnosti muzeja arhitekta Bernarda Tschumija - odprli ga bodo leta 2008 - naj bi bil ravno izjemen razgled na Partenon. Oziroma kot po poročanju časopisa Guardian pravi ameriško-švicarski arhitekt: "Novi muzej Akropole je edini muzej, ki je bil načrtovan za interakcijo." Muzej naj bi ponujal neposreden razgled na atensko Akropolo in Partenon in tako predstavljal oba antična spomenika od zunaj in od znotraj.



Vplivni arhitekti, muhavi minister
Kljub sprejetemu spomeniškemu varstvu obeh stavb pa se Tschumi, vodstvo muzeja, predvsem pa trmasti grški arheologi niso vdali. V Grčiji zelo vplivnemu arheološkemu svetu je tako uspelo zamajati prej odločno mnenje ministrstva in vse tako kaže, da je usoda štirinadstropne in v rožnati marmor odete stavbe negotova. 'Kriv' je predvsem minister za kulturo Georgios Voulgarakis, ki je javno izjavil, da je pripravljen podpisati odredbo o porušenju zgradbe. Proti njegovi nameri se je že vzdignilo ljudstvo. Kampanjo za ohranitev artdecojevskega dragulja vodi grški arhitekt Nikos Rousseas, ki poudarja, da eliminacija Kouremenosove zgradbe ne bi pomenila le uničenja pomembnega arhitekturnega spomenika, pač pa tudi uničenje ene najimenitnejših evropskih pešcem namenjenih cest.

Grešno žvečenje ob pogledu na Akropolo
Rousseas je izpostavil še posebno ironijo najnovejšega atenskega arhitekturno-urbanističnega zapleta. Tej ironiji botruje predvsem dejstvo, da je razgled iz restavracije tisti, zaradi katerega naj bi bilo potrebno porušiti Kouremenosovo stavbo: "Zgradbi v slogu art decoja je arhitekt prav zato namenil tako majhne balkone, da na teh ne bi mogli namestiti jedilnih miz. Arhitekt je namreč verjel, da bi bilo žvečenje pred tako svetim spomenikom, kot je Akropola, pravi greh."