S portretom se je Federico Castelluccio nanašal na četrto sezono serije, ko sta se Sopranova razšla. Tako je portretiranca upodobil z oddaljenima pogledoma, s katerima zreda drug mimo drugega. Foto: Reuters
S portretom se je Federico Castelluccio nanašal na četrto sezono serije, ko sta se Sopranova razšla. Tako je portretiranca upodobil z oddaljenima pogledoma, s katerima zreda drug mimo drugega. Foto: Reuters
Piero della Francesca
Piero della Francesca je Federica da Montefeltra in Isabello Sforzo postavil pred svetlo modro ozadje neba, pod katerim se v daljavo razteza pokrajina, upodobljena z značilno barvno perspektivo.
Federico Castelluccio
Avtor slike je Federico Castelluccio, jubiteljem serije bolj poznan kot Furio Giunto. Foto: www.federicocastelluccio.com

Sliko z glavnima likoma priljubljene HBO-jeve tv-serije Sopranovi je po zgledu renesančnega mojstra Piera della Francesca naslikal Federico Castelluccio. To ni nihče drug kot igralec, ki je v seriji upodobil Furia Giunta, morilca, ki se je zaljubil v Carmelo. V resničnem življenju ima poleg igralstva še eno, večjo ljubezen - slikanje. Idejo je dobil po obisku slovite firenške galerije Uffizi, kjer hranijo omenjeno delo Piera della Francesca iz let 1465 in 1470.

"Videl sem sliko in preletela me je misel, da bi bilo zanimivo naslikati Jamesa Gandolfinija in Edie Falco na način, kot sta upodobljena urbinska vojvoda in vojvodinja, le da bi bila vojvoda in vojvodinja North Caldwella," je pojasnil Castelluccio. "Čeprav zreta drug v drugega, imata portretiranca hkrati tisti oddaljen pogled, s katerim zre vsak mimo svojega partnerja," je svoje delo pojasnil Castelluccio, ki je idejo zanj dobil v četrti sezoni, ko sta se zakonca Soprano razšla.

Zvesto posnemanje renesančne predloge
Dela se seveda ni mogel lotiti brez pomoči obeh protagonistov. Tako sta mu Gandolfini in Falcova pozirala za fotografijo, na podlagi katere je nato Castelluccio najprej naredil skice, nato pa še končno sliko. Portreta je naslikal na topolov les in ju po zgledu renesančne mojstrovine obdal z masivnim okvirom. Na sliki je je upošteval tako značilno profilno postavitev portretirancev kot tudi svetlomodro ozadje z značilno renesančno krajino.

Najvišja cena za "spominek" serije Soprano
Castellucciu se je delo pred nedavnim tudi finančno precej obrestovalo. Sliko je za 175.000 dolarjev v Torontu kupil naftni mogotec Robert Salna, s tem pa je bil postavljen rekord, saj naj bi šlo za najvišjo ceno, ki so jo do zdaj iztržili za predmet, povezan s slavno mafijsko serijo. Junija je Gandolfini v dobrodelne namene prodal Tonyjevo garderobo, ki jo je sestavljalo 25 kosov, in tako se je vsega skupaj nabralo 187.750 dolarjev.

Federico Castelluccio sam o sliki ne razmišlja kot o predmetu, povezanem s Sopranovimi. "Slikanje je moje življenje. rad imam igranje in ustvarjanje likov, ampak če bi jutri zapustil igralstvo, me ne bi motilo, saj bi mi še vedno ostalo slikanje."

Najslavnejši renesančni condottieri
Piero della Francesca (okoli 1412– 1492) je sliko, na katero se je naslonil Castelluccio, naslikal med letoma 1465 in 1470. Na njej vidimo urbinskega vojvodo Federica da Montefeltra, enega najslavnejših condottierov italijanske renesanse, in njegovo soprogo Isabello Sforzo. Čeprav je bila profilna postavitev portretirancev tudi sicer precej priljubljena v tistem času, pa sta bila na Pierovi sliki razloga za to tudi poškodovano oko in brazgotina na nosu, ki ju je Federicu v nekem spopadu zadal meč.

M. K.