Prvi Mednarodni baletni festival Plesne noči je potekal lani, a so se organizatorji odločili, da ga že letos preimenujejo v Mednarodni plesni festival Baletne noči, ker "gre za festival, ki se dejansko posveča tako klasičnemu baletu kot vsem tistim baletnim zvrstem, ki izvirajo iz klasičnega baleta in ne gre za sodobno plesni festival", je pred kratkim za STA pojasnila direktorica Cankarjevega doma Uršula Cetinski. Pri izboru programa so po njenih besedah izhajali predvsem iz tega, da "gre za predstave, ki so bližje klasičnemu baletu in so vrhunske po baletni tehniki, tako pri moških kot pri ženskah".
Drugi festival Baletne noči bo drevi ob 20. uri odprl balet Rajmonda, ki velja za eno zadnjih velikih mojstrovin Mariusa Petipaja (1818–1910). Francoski koreograf se je v zgodovino plesa najbolj zapisal s klasičnimi baleti, kot so Trnuljčica, Hrestač in Labodje jezero. Rajmondo, ki prav tako sodi med klasična dela baletnega repertoarja, bo v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma (CD) izvedel Romunski narodni balet iz Bukarešte. Koreografijo za 68 plesalcev podpisuje Irek Mukhamedov.
V ponedeljek ob 20. uri bosta baletni ansambel in orkester SNG-ja Opera in balet Ljubljana izvedla balet Trnuljčica, ki velja za najčistejše delo klasičnega baletnega repertoarja. Trnuljčica je pomembna tudi zaradi zgodovinskega srečanja najpomembnejših in največjih umetnikov – ruskega skladatelja Petra Iljiča Čajkovskega in prej omenjenega Petipaja.
V torek ob 20. uri bo na sporedu gostovanje latvijskega narodnega baleta, ki bo nastopil s predstavo Nižinski. Gre za sodobno baletno delo koreografa Marca Goeckeja, ki razkriva najpomembnejše trenutke v življenju Vaclava Nižinskega (1889–1950) – tako na odru kot zunaj njega, s čimer prikazuje tudi, kako tesno sta povezani umetnost in norost.
Drugi Mednarodni festival Baletne noči bo v sredo ob 20. uri sklenil balet Romeo in Julija v izvedbi Hrvaškega narodnega gledališča Ivana pl. Zajca na Reki. Dveurna predstava v koreografiji Poljaka Jiržija Bubenička sledi zgodbi tragedije Williama Shakespeara iz leta 1597 in tako so v balet vključeni vsi glavni junaki in njihova razmerja. Dogajanje poganja navdušenje nad zaljubljenostjo in željo, da bi ta občutek trajal večno. Vendar ima zgodba o ljubezni in njeni moči tudi temne plati, kot so nasilje, kaos, zmeda in smrt.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje