Dekleta ne jočejo je zgodba, tako uradni sinopsis, o spremenljivi sreči v življenju. V njej spremljamo usodo Tatjane (Tanja Ribič), žene lokalnega poslovneža Mileta, ki se ukvarja s sumljivimi posli. Ko Mile zaradi “nezgode pri delu” pristane v bolnišnici, je Tatjana prisiljena brezskrbno življenje zamenjati za surovo realnost in nadaljevati možev posel. Foto: RTV Slovenija
Dekleta ne jočejo je zgodba, tako uradni sinopsis, o spremenljivi sreči v življenju. V njej spremljamo usodo Tatjane (Tanja Ribič), žene lokalnega poslovneža Mileta, ki se ukvarja s sumljivimi posli. Ko Mile zaradi “nezgode pri delu” pristane v bolnišnici, je Tatjana prisiljena brezskrbno življenje zamenjati za surovo realnost in nadaljevati možev posel. Foto: RTV Slovenija
Štiri stvari, ki sem jih hotel početi s tabo
Štiri stvari, ki sem jih hotel početi s tabo je zgodba o sklepanju nepravih ljubezenskih kompromisov. Foto: RTV Slovenija
Sošolki
V kaj lahko preraste vsakdanji otroški spor, ko se vanj vpletejo starši, raziskuje novi kratki film Sošolki režiserja Darka Sinka. Foto: Lev Predan Kowarski

V zadnjih letih se Igrani program RTV Slovenija intenzivno posveča odkrivanju in oblikovanju nove generacije slovenskih režiserjev. Na tekmovalni spored FSF-ja so se letos uvrstili trije filmi v njegovi produkciji, dva celovečerca (Dekleta ne jočejo in Štiri stvari, ki sem jih želel početi s tabo) ter en kratkometražni film, Sošolki.

"Girl power" po slovensko
Najbrž najprepoznavnejši med avtorji teh filmov je širši javnosti Trboveljčan Matevž Luzar, ki se po tematsko sorodnih Vučku (nagrajeni kratki film iz leta 2008) in melanholični drami Srečen za umret vrača z novim celovečercem, Dekleta ne jočejo. V njem spremljamo Tatjano (Tanja Ribič), katere brezskrbno življenje se konča, ko ustrelijo njenega moža Mileta (Nenad Muždeka). Če hoče preživeti in mu stati ob strani med okrevanjem v bolnišnici, mora sama prevzeti njegov posel. Tako se skupaj s svojo prijateljico, frizerko Marino (Maša Derganc) in pastorko Suzi (Nina Rakovec) znajde v krogu šovinizma, sumljivih poslovnežev in nevarnosti, ki jih prinaša posel na robu legalnosti.

75-minutni film je ekipa ustvarjalcev lani poleti snemala v Velenju in Ljubljani. V glavnih vlogah nastopajo Tanja Ribič, Maša Derganc in Nina Rakovec, ob njih pa Jure Henigman, Brane Šturbej, Peter Musevski in drugi. Direktor fotografije je Simon Tanšek, glasbo sta napisala Drago Ivanuša in Anže Rozman.

O tiste vrste ljubezni, ki življenje obrne na glavo
Štiri stvari, ki sem jih hotel početi s tabo je večplastna zgodba o partnerskih odnosih v generaciji današnjih petintridesetletnikov, ki obenem odslikava širše družbene razmere. Režiser in soscenarist Miha Knific je hotel posneti, pravi sam, "film o neokrnjeni ljubezni, neumni, brezglavi, strastni, pravi ljubezni", pa tudi o "generaciji, ki se trudi izživeti mladost in ne bo nikdar zares odrasla".

Protagonist naše zgodbe je Simon (Klemen Novak), ki se med obnovo stanovanja, v katerem živi z dolgoletno partnerico (Iva Krajnc), raje kot k njenim staršem odpravi na obalo, k žurerskemu prijatelju Draganu (Marko Mandić) iz študentskih let. Načrtovano priložnostno delo, ki je hkrati tudi priložnost za zabavo in plačane poletne počitnice, se ob naključnem srečanju z nekdanjo ljubeznijo (Mojca Fatur) spremeni v vrtoglavo zaporedje nepričakovanih dogodkov. Za Simona vdor preteklosti v sedanjost spremeni čustvena razmerja in s tem življenje, oživljanje mladostne ljubezni pa postavi pod vprašaj njegovo začrtano pot v prihodnost. "Ko dobiš drugo priložnost, se ti vse, kar poznaš, obrne na glavo," je geslo filma, ki ga je kot direktor fotografije in snemalec sooustvarjal Aljoša Korenčan, montiral Jurij Moškon, scenaristično pa s Knificem dodelal Žiga Valetič.

O krivici na vsakdanjem primeru
Sošolki, kratki film Darka Sinka, ki ga poznamo predvsem po dokumentarcih (Hiške, Upor, Tu sem doma ...), je zgodba o "majhni, na videz nepomembni krivici, o majhnem, vsakdanjem zločinu". Mlada učiteljica Sonja (Maruša Majer) poskuša razrešiti prepir med dvema sošolkama. Vmešajo se starši, iz otroškega spora se začnejo v šolskih pisarnah razvijati nepričakovane posledice. "Krivice in zločine radi prikazujemo kot kričeče, jasne in dramatične, a vsi smo že izkusili, da ni vedno tako," o ideji za 26-minutni film pove scenarist, režiser in montažer Sinko. Kot direktor fotografije je pri filmu sodeloval Lev Predan Kowarski.