Že Mendesov prvi celovečerec, Lepota po ameriško, je dobil pet oskarjev, tudi tistega za najboljšo režijo - dosežek, s katerim se ne more pohvaliti veliko filmskih prvencev. Foto: EPA
Že Mendesov prvi celovečerec, Lepota po ameriško, je dobil pet oskarjev, tudi tistega za najboljšo režijo - dosežek, s katerim se ne more pohvaliti veliko filmskih prvencev. Foto: EPA
Bondiada ima celo vrsto 'nezlomljivih' pravil: lepa dekleta, napredne tehnološke napravice, hitri avtomobili in diaboličen zlobec so precej pri vrhu seznama.

Produkcijo je studio MGM potisnil na prvi tir in po najbolj optimističnih načrtih bi snemanje lahko začeli že junija, kar bi pomenilo premiero filma v letu 2011 (že junija je v javnost pricurljala vest, da scenarij pišejo Peter Morgan, Neal Purvis in Robert Wade; Purvis in Wade sta prej že sodelovala pri Casinoju Royale in Kvantumu sočutja). Tajni agent Njenega veličanstva bo že v tretje vsesplošno dobro sprejeti Daniel Craig. Prejšnjega "Bonda", Kvantum sočutja, je režiral Marc Forster; film je po vsem svetu prislužil 586 milijonov dolarjev.

Od Kevina Spaceyja v krizi srednjih let do Kate Winslet, ujete v predmestnem peklu
Če bo dogovor resnično sprejet, bo to Mendesov prvi zares visokoproračunski akcijski film (pa čeprav je njegov Jarhead leta 2005 obravnaval tematiko ameriške invazije Kuvajta). Mendesov zadnji film, "road-trip" komedija Away We Go iz lanskega poletja, je v domovini nakopičil "pičlih" 10 milijonov dolarjev. Mendes pa kljub vsemu ostaja najbolj znan po melanholičnem filmu Lepota po ameriško (prinesel mu je oskarja) in predlansko dramo Krožna cesta, v kateri je blestela njegova žena Kate Winslet. Je pa Mendes v preteklosti tudi že sodeloval s Craigom, in sicer v drami o organiziranem zločinu Road to Perdition.

Bondova franšiza pomeni velik delež kolača zaslužka studia MGM, ki se lahko pohvali med drugim tudi z arhivom 4.000 naslovov, lastništvom podjetja United Artists, pravicami za franšizo Pink Panter.

Korak naprej ... ali samo navzgor?
Za Mendesa, ki je bil v zadnjih letih priča strmemu (komercialnemu, če že ne kritiškemu) upadu svoje priljubljenosti, bo novi Bond verjetno priložnost, da svoje delo zopet spravi pred ogoromno publiko - umetniško pa verjetno ne ravno ogromen izziv. Bondijada je vendarle bondijada: vsak režiser se mora držati standardnega repertoarja (prsate lepotice, hitri avtomobili, vsakič večje eksplozije), ki mu ne dovoli, da bi na franšizi pustil velik avtorski pečat.