Od 23. junija si lahko Avtomobile 2 ogledate tudi v naših kinematografih (tako v sinhronizirani kot podnaslovljeni različici). Foto: Kolosej
Od 23. junija si lahko Avtomobile 2 ogledate tudi v naših kinematografih (tako v sinhronizirani kot podnaslovljeni različici). Foto: Kolosej
Avtomobili 2
Pri Pixarju so 'mislili globalno' in v film vključili tudi reference za tuja občinstva. Foto: Kolosej
Svet igrač 3
Že samo to, da je Pixar, pionir na področju računalniške animacije, ki je od nekdaj želel razvijati vedno nove, izvirne zgodbe (v nasprotju z, denimo, adaptacijo klasičnih pravljic), podlegel množenju franšiz, torej dokazuje, da ni nihče odporen proti ekonomskim zakonom zabavne industrije.
Wall-E
Večina nas je verjetno bolj kot Strelo, Dajza in preostalo druščino pograšala kakšnega osamljenega robota ... Foto: Kolosej

V industriji, kjer sta že dva uspešna filma zapored uspeh, je Pixar, ki je od leta 2006 last Disneyja, kategorija zase. Podjetje, ki ga je Applov soustanovitelj Steve Jobs od Georgea Lucasa kupil leta 1986, že od prvega Sveta igrač dalje (1995) vztrajno žanje kritiško hvalo (v zadnjih šestih letih so štirikrat dobili oskarja za najboljši animirani film), obenem pa vsak film zasluži okrog 600 milijon dolarjev po vsem svetu.

Nikoli se jim popolnoma ne ponesreči
Čeprav prvi del Avtomobilov leta 2006 ni bil ravno polomija (v blagajno se je v končnem seštevku vendarle nakapljalo 462 milijonov dolarjev, povprečna kritiška ocena na strani Rotten Tomatoes pa se je ustavila na solidnih 74 odstotkih), pa tudi ni bil take vrste "pixarjevski" uspeh, ki bi kar kričal po nadaljevanju. Če so že na vsak način hoteli začeti novo franšizo (preprosta logika namreč narekuje, da je snemanje nadaljevanj pač manjše tveganje, ker so gledalci junakom že preizkušeno naklonjeni), so imeli na izbiro široko paleto morda boljših filmov: Reševanje malega Nema, Neverjetni, Ratatouille, V višave in Wall-E - vsi so se tako kritiško kot finančno bolje odrezali. Do zdaj so pri Pixarju, kjer so od nekdaj dajali precejšen poudarek iskanju vedno novih, izvirnih zgodb, množenju nadaljevanj podlegli le enkrat, s Svetom igrač.

Odgovor je v nebo vpijoče preprost, piše Liam Lacey, kolumnist kanadskega Globe and Maila: skriva se med igračami, videoigricami, potiskanimi pižamami in maketami glavnih avtomobilskih "junakov".

Tisti pravi zaslužek pač ni v prodaji vstopnic
Avtomobili so bili prvi Pixarjev film, potem ko ga je leta 2006 kupil Disney, in studijski gigant, ki se s prodajo filmskih "suvenirjev" ukvarja že od Sneguljčice in leta 1937 dalje, je film iztržil do skrajnosti. Los Angeles Times je poročal, da je prvi del Avtomobilov s prodajo s filmom povezanih izdelkov do zdaj zaslužil že skoraj 10 milijard dolarjev, kar pomeni, da se lahko meri s franšizami, kakršne so Harry Potter, Spider-Man in celo sveti gral filmskih serij, Vojna zvezd.

Za primerjavo: Pixar je z vsemi svojimi enajstimi celovečerci skupaj do zdaj z vstopnicami zaslužil 6,3 milijarde dolarjev. Mali avtomobil Strela je torej neverjetna molzna krava. Z Avtomobili 2 na tržišče prihaja več kot 300 novih igrač, tudi vlaki in letala, ki se v filmu pojavijo le za hip. Tudi scenarij je bil očitno napisan za globalno občinstvo: posamezni prizori so postavljeni v Francijo, na Japonsko, v Anglijo in Italijo. Disneyjev oddelek za potrošniško blago obljublja, da bo Avtomobile 2 spremljal "največji spremljevalni program izdelkov v zgodovini industrije," kar pomeni, da bodo posekali že tako visoka merila, ki jih je lani postavil Svet igrač 3 (ta je v kinodvoranah zaslužil osupljivo milijardo dolarjev, s prodajo igrač pa še skoraj tri).

Avtomobili 2 so se pri prodaji vseh mogočih zadevščin povezali z ogromnimi podjetji (med drugimi s pnevmatikami Goodyear in plenicami Huggies), naslednje leto pa bo v prenovljenem Disneyjevem zabaviščnem parku v Anaheimu začela obratovati tudi osrednja atrakrija Cars Land.

Bodimo realni ...
In vsi tisti, ki bi si od Pixarja morda želeli kakšno "uglajenejšo" franšizo, npr. Ratatouille 2, se morajo pač zavedati, da bi bilo igrače na temo francoske kuhinje pač težko prodajati, še piše Lacey. Ljudi, ki se radi igrajo z avtomobilčki, pač ne bo nikoli zmanjkalo.