Broomfield resnične dogodke raje poustvari, kot da bi o njih pripovedoval. Foto: EPA
Broomfield resnične dogodke raje poustvari, kot da bi o njih pripovedoval. Foto: EPA
Ai Qin Lin, Zhan Yu, Zhe Wei in Nick Broomfield
Film Ghosts je odprl filmski festival v San Sebastianu. Foto: EPA

Tega naj bi novembra zagrešili ameriški marinci, ki naj bi iz maščevanja za ob cesti nastavljeno bombo vdrli v tri naključno izbrane hiše in v njih postrelili 24 moških, žensk in otrok, med katerimi naj bi bil eden star eno leto. Dogodek že preiskuje tudi vojaško sodišče, a britanski režiser se je lotil svoje raziskave, ki jo bo prenesel na film. Za to ne bo uporabil tradicionalne pripovedovalne tehnike, ampak bo tragični dogodek raje rekonstruiral.

Da bi tudi gledalci v filmu lahko res videli, kaj se je novembra lani zgodilo, je Britanec poiskal nekaj očividcev, ki so mu v podrobnostih razložili potek dogajanja. Broomfield je izsledil tudi nekaj udeležencev v pokolu, za katere je zatrdil, da so 18-letni otroci, ki so delali samo to, kar jim je bilo naročeno.

Fantje so le delali, kar jim je bilo naročeno
Problematično se mu zdi tudi, da je bilo doma precej pripadnikov tolp, ki niso nikoli končali srednje šole, ampak so šli naravnost k marincem, se sprehodili skozi Faludžo in prišli naravnost na območje ubijanja. "Niso slabi fantje, delajo le, za kar so jih natrenirali," je o domnevnih akterjih pokola dejal režiser, znan po dokumentarcih, v katerih se loteva popkulture. Heidi Fleiss: Hollywood Madam, Kurt & Courtney in Biggie and Tupac so let trije izmed njegovih izdelkov tega žanra.

Dolgočasnih pripovedovanj ne mara
Novi film o dogodkih v Iraku bo njegov drugi poskus dramatske rekonstrukcije resničnih dogodkov. Prvega prav zdaj predstavlja na mednarodnem filmskem festivalu v San Sebastianu, kjer gledalci v filmu Ghosts spoznavajo, zakaj je na plaži v severni Angliji umrlo 23 nabiralcev školjk. Za igralce je zbral kitajske priseljence, ki z igranjem še nimajo izkušenj, saj se mu je zdelo, da bo končni izdelek za gledalce tako precej bolj čustveno pretresljiv, kot bi bil, če bi v dokumentarcu igrali profesionalci ali če bi posnel samo zelo analitičen film.