Levičarski dnevnik Liberation je režiserja filma Ridleyja Scotta obtožil, da se je dotaknil čisto vseh stereotipov in zadovoljil fantazije britanskega srednjega razreda o dobrem življenju v Luberonu, slikoviti južnofrancoski regiji v osrčju Provanse. Liberationov filmski kritik je zapisal: "Čudovito leto, strašen film od začetka do konca, se zruši pod klišeji okrastega Luberona, prikrojenega bogati anglosaksonski eliti."
Iz angleške sivine na sončno francosko podeželje
Britanski kupci domov, ki bežijo od sivega angleškega neba v deželo dobre hrane in poceni nepremičnin v podeželski Franciji (tako kot bankir, ki se umakne v idilično Provanso, v podobi Crowa), so že dolgo priljubljena tema posmeha in občasnega razburjenja pri Francozih, saj v nekaterih področjih v Provansi in Dordogni prebiva skoraj več Angležev kot Francozov.
Film, ki pomeni odmik od prejšnjega sodelovanja Scotta in Crowa, akcijskega Gladiatorja, deloma temelji na bestselerju britanskega avtorja Petra Mayla Leto v Provansi. V Maylovi knjigi je opisan postopek nakupa in prenove stare kmetije in prilagajanja življenju v vasici v Luberonu z barvitimi prikazi francoskih delavcev, sosedov in birokracije.
Kritike, ki so si film ogledali pred začetkom predvajanja v Franciji ta teden, je še posebej razburil "stereotipen prikaz Francije". Pri Le Parisienu so užaljeno zapisali: "Vsi vedo, da so Francozi godrnjavi in umazani, nosijo espadrile in vozijo katrce. K sreči pa znajo uživati življenje in dobro vino."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje