Boj Carlosa Saure proti podnapisom je obsojen na propad. Foto: EPA
Boj Carlosa Saure proti podnapisom je obsojen na propad. Foto: EPA
Alejandro Amenabar
Saura je prepričan, da tudi Alejandro Amenabar in Pedro Almodovar ne moreta odrešiti španskega filma. Foto: EPA

Eden najbolj uglednih španskih režiserjev, ki je "na sceni" že od leta 1956 je prepričan, da španski film kljub izjemnim uspehom Pedra Almodovarja in Alejandra Amenabara ne cveti. Krivo naj bi bilo sinhroniziranje tujih fimov, ki Špancem omogoča popolno vživetje v hollywoodske produkcije. Če bi uvedli podnapise, bi, tako meni Saura, domača filmska produkcija uživala primerjalno prednost, saj gledalci zaradi prebiranja podnapisov ne bi mogli popolnoma uživati v hollywoodskih izdelkih.

"Prepozno je. Sinhroniziranje je postalo del naše kulture. Je eden od problemov, ki ovira španski film."

Z muzikalom gre lažje
Te dni pa Carlos Saura ni gost medijev le zaradi svoje teorije o neuspešnosti španske kinematografije. Na spored je namreč prišel njegov novi film Iberia, s katerim se je že osmič v svoji karieri poskusil kot režiser muzikala. Tudi odločitev za muzikal je del njegovega boja za razcvet španskega filma. Starosta španskega filma je namreč prepričan, da imajo glasbeni filmi velike možnosti za osvojitev tujih trgov. Njihova osrednja točka je glasba, zgodba pa je običajno povsem preprosta in skoraj klišejska, zato zlahka seže do srca tudi pripadnikom tujih kultur.

Skoraj preveč popolna Španija
Iberia je skoraj preveč značilno španski film. A Carlos Saura zatrjuje, da je bil to tudi njegov namen. Režiser je namreč na glasbo španskega skladatelja iz 19. stoletja Isaaca Albeniza ustvaril filmski svet stereotipov, ki jih o Španiji gojijo tisti, ki še niso stopili na Iberski polotok. Skozi cel film odmeva flamenco, igralci in plesalci pretiravajo z "veličastnimi" kretnjami, prizori so postavljeni v "značilno" špansko okolje, kjer na cestah in trgih pogosto gorijo kresovi in kjer na vsakem koraku srečamo žene, zavite v skrivnostne črne tančice.

S svojim novim filmom bo Saura skušal navdušiti Azijce, predvsem Japonce, ki so čisto "mahnjeni" na ognjeviti flamenco in vsesplošno pretiravanje v prikazovanju pregovorno strastne španske kulture.