Stroškom celotne produkcije bi bilo seveda treba prišteti še milijone (in milijone), ki so jih posamezni studii zagnali za promocijo svojih manj perspektivnih projektov - ampak teh številk (vsaj uradno) po navadi nočejo objaviti. Spodaj je nekaj najgrenkejših zalogajev, ki so jih morali studii požreti v prvi polovici leta (ne dvomimo pa, da se bo v poletni sezoni našla še kakšna "perla" za ta seznam).
Mars Needs Moms (Mars potrebuje mame)
Komedija o fantiču, ki se nauči malo bolj ceniti svojo mamo šele, ko pridejo vesoljci, da bi jo odpeljali s seboj, je bila za studio Disney draga šola. Animirani (natančneje: v tehniki stop-motion posneti) film Roberta Zemeckisa namreč ni samo eden največjih "flopov" letošnjega leta, ampak kar vseh časov: snemanje je stalo nekje med 175 in 210 milijoni dolarjev, v domačih kinematografih pa jih je film prislužil piškavih 21,4 (če prištejemo še številke iz tujine, ni dosti bolje: 39 milijonov dolarjev).
Polom "Marsa" je simptomatičen: znak rastoče naveličanosti nad 3D-trendom v filmski industriji - kar je vsekakor slabo znamenje za Zemeckisa, ki je bil včasih priznan režiser igranih filmov (Vrnitev v prihodnost, Forrest Gump, Brodolom), pozneje pa se je posvečal predvsem animaciji stop-motion (Polarni vlak, Beowulf). Težava tega izjemno dragega postopka, ki animacijo "nevarno" približuje igranemu filmu, je v tem, da se meja med obema tako zabriše, da gledalca zmoti vsak detajl, ki ni čisto "pravi" (na primer "mrtve" oči junakov Polarnega vlaka).
Your Highness (Vitez in sitnež)
Pustolovska, akcijska komedija ustvarjalcev Ananas ekspresa z morda največjima zvezdama (in talentoma) svoje generacije - Natalie Portman in James Franco - na čelu? Zveni obetavno, kljub "skrb zbujajočemu" podatku, da je vse skupaj postavljeno v srednji vek. Še tisti trije milijoni dolarjev (!), kolikor jih je film zaslužil zunaj ZDA (skupni zaslužek: slabih 25 milijonov dolarjev), se zdijo veliko, če se spomnimo na to, kako ponesrečena je ta bila kvazimontypythonovska parodija v resnici. Prvo tretjino filma smo upali, da je karikirana, obupna igra Jamesa Franca namerna in homofobne, otročje šale ironične. Ni bila in niso bile. Snemanje je stalo 50 milijonov dolarjev.
Green Lantern (Zelena svetilka)
Seveda je pri še relativno sveži stripovski adaptaciji še prezgodaj za dokončne sodbe, a da bi obveljala za uspešnico, bi morala Zelena svetilka služiti zares spektakularno (500 milijonov dolarjev ali več). Za zdaj kaže, da se bodo blagajne nehale polniti nekje pri 250 ali 260 milijonih (snemanje je stalo okroglih 200). Morda je k temu vendarle malo pripomoglo tudi to, da kritiki niso bili navdušeni (čeprav po navadi ne). "Zelena svetilka je zanič," ni časa izgubljal recenzent New York Timesa. "In to kljub bleščečemu zobovju, jeklenemu torzu in iskrenim naporom Ryana Reynoldsa." Rolling Stone je film označil kar za "novo merilo, kako se ne sme posneti ekranizacije stripa, razen "če skušaš nalašč zamočiti". "Kilavi posebni učinki, okoren scenarij in lesena igra. WTF?"
Prom
Predvidljiva komedija o - seveda - skupini srednješolcev, ki se pripravljajo na maturantski ples, je za zdaj z desetimi milijoni zaslužka najmanj donosen hollywoodski studijski film leta; k sreči je stal le 8 milijonov. Obenem je Prom prvi Disneyjev projekt, za katerega je dal zeleno luč novi direktor Rich Ross.
The Priest (Duhovnik)
Nadnaravni akcijski triler, posnet po predlogi korejskega grafičnega romana, je bil s proračunom 60 milijonov dolarjev najdražji film izpod okrilja Screen Gems. V ZDA je zaslužil neimpresivnih 29 milijonov, je pa v tujini to številko malo popravil z dodatnimi 46. Evropa je očitno bolj naklonjena Paulu Bettanyju, ki si je, podobno kot v Da Vincijevi šifri, še enkrat nadel talar, in sicer za fantazijski spopad med vikarji in vampirji v nekakšni nedoločni apokaliptični prihodnosti.
Arthur
Predelava klasične komedije z Dudleyjem Moorom v drugo očitno ni spravila v smeh nikogar: film je v domovini zaslužil 33 milijonov - pa čeprav se je lahko pohvalil tako z Russelom Brandom kot Helen Mirren in Jennifer Garner v glavnih vlogah. V tujini je šlo še slabše: 12,7 milijona, kar pomeni, da so ravno nekako izenačili vložek 40 milijonov.
The Beaver
Od samega začetka dalje je zvenelo kot vprašljiva ideja: The Beaver je film o moškem, ki okrog hodi z lutko bobra na roki in se pretvarja, da s seboj prenaša živo bitje. Ker je ta moški Mel Gibson (in ker se Gibsonu lani res nihče ni bil pripravljen smejati), je projektu grozila likvidacija. A na koncu je projekt, ki ga je režirala Gibsonova dobra prijateljica Jodie Foster, vendarle zaživel. Morda bi bilo bolje, če ne bi: v domovini je do zdaj zaslužil malo manj kot milijon dolarjev (snemanje je stalo dvajset).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje