V izolskem letnem kinu Manzioli je s projekcijo filma Brez strahu italijanskega režiserja Piergiorgia Gaya začela sedma izdaja mednarodnega filmskega festivala Kino Otok (režiser je bil tudi gost otvoritvene projekcije). Na več izolskih prizoriščih se bo do 12. junija odvrtelo več kot 40 filmov, pod geslom Otok v Ljubljani pa bo festival z devetimi filmi gostoval tudi v prestolnici, in sicer v Kinodvoru.
Med letošnjimi gosti - avtorji, producenti, publicisti, direktorji in selektorji festivalov - je vredno opozoriti na nekaj imen, ki predstavljajo vrh sodobne filmske umetnosti. Poleg že omenjenega Gaya bo iz Italije pripotoval še Michelangelo Frammartino, iz Šrilanke pa prihaja Prasanna Jayakody, ki bo predstavil dva celovečerca, Sankara in Karma.Najmočnejši nabor gostov do zdaj
Iz Rusije bo s filmom Tihe duše gostoval Aleksej Fedorčenko, odkritje zadnjega beneškega festivala, med gosti bodo tudi večkrat nagrajevani avtorji, Filipinec Francis Xavier Pasion, Argentinec Mauro Andrizzi, ki predstavlja svoj lirični, črno-bel portret različnih razmerij V prihodnosti, Poljak Marcin Wrona, ki je v hladnih, sivo-modrih barvah posnel mafijski triler Krst, nemški Američan Lawrence Tooley, čudežni deček hongkonškega filma in literature Pang Ho Cheung z romantično komedijo Puhni mi ljubezen ter nenazadnje srbski režiser Nikola Ležaić, zmagovalec lanskega filmskega festivala v Sarajevu, kjer je slavil njegov "srbski Kids", križan s konceptom "Jackass po balkansko", film Tilva Roš.
(Prefinjeno) britje norcev iz kubanske revolucije
Za zaključek festivala po poti Kooperative (tradicionalnega tovariškega sodelovanja med festivaloma Kino Otok in IFFI iz Innsbrucka, ki je letos praznoval dvajset let), prihajata še dva izjemna gosta s Kube, vodilna ustvarjalca sodobnega kubanskega filma in literature, Daniel Diaz Torres in njegov scenarist, sicer pa tudi mednarodno uveljavljen pisatelj in občasni filmski avtor Eduardo del Llano. Prvič bodo na Kino Otoku zasvetile podobe sodobne Kube, četudi se Torresova družbena komedija Lisanka dogaja v času raketne krize v šestdesetih letih 20. stoletja. "Zame je Torres najboljši primer umetnika, ki je znotraj kubanske revolucije ustvarjal kritično," pravi dr. Helmut Groschup, ki je zaslužen za njun obisk Slovenije. Mi pristavljamo, da je njena Lisanka, zgodba o mladi revolucionarki na traktorju, ki je "ujeta" med tri snubce iz različnih političnih smeri, več kot vredna ogleda.
Važno je sodelovati, ne zmagati
Kot smo že poročal, izbor filmov v sekciji Trgatev letos ne bo zastavljen v tekmovalni obliki, saj se je položaj filmov iz Afrike, Azije, Latinske Amerike in Vzhodne Evrope v Sloveniji od začetkov festivala bistveno izboljšal, je pojasnila direktorica festivala Lorena Pavlič. Animirani filmi Animateke so že od samega začetka del programa. Potekal bo tudi medregijski program Dobri sosedje, kajti Kino Otok od začetka sodeluje s festivali in organizacijami iz sosednjih dežel.
Rohmerjeva muza na obisku
Sedma edicija festivala prinaša še nekaj novosti: vključen je otroški program Kinobalon, Kino Otoku pa se spet pridružuje Slovenska kinoteka, kjer v juniju in juliju poteka retrospektiva lani preminulega francoskega cineasta Erica Rohmerja. Na obmorskem Otoku bo predvajana mojstrova klasika iz leta 1983 Pauline na plaži. V filmu je nastopila njegova muza, Amanda Langlet, ki bo prišla v Izolo. (Langletova je bila ena redkih, ki se je v Rohmerjevih filmih pojavila večkrat, celo trikrat - poleg omenjenega še v Poletni zgodbi in Trojnem agentu, Rohmerjevem predzadnjem filmu).
S polno paro še pred uradnim začetkom
V Art kinu Odeon se bosta že prvi dan zvečer odvrtela aktualni afriški Zaprisega ter animateška kolumbijska uspešnica, eksperimentalna animacija Skrivnostne prerokbe Leóna Prozaka. V Kulturnem domu se bo pozno popoldne, ob 18.00, zgodila projekcija novega dokumentarca japonske mojstrice Naomi Kawase, Misterij ženska. S kamero je eno leto spremljala nosečnice v Hiši rojstva, v kateri doktor Tadashi že štirideset let pripravlja ženske na naraven porod. Močno občutene in neprizanesljive portrete nosečih žensk ter izjemne trenutke porodnih ekstaz Kawase počasi senči s portretom Tadashija, ki je središče rojstev in v tem središču pretresljiva podoba človekove neskončne samote.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje