Film režiserja in scenarista Miroslava Mandića tematizira zgodbo o v 80-ih slavnem jugoslovanskem rokerju Toniju Riffu, ki je zaradi nesmiselne vojne izgubil vse ambicije, svoje ustvarjanje, ki mu je bilo nekoč zelo pomembno, pa je odrinil na stranski tir. Dneve v Sloveniji, kjer se je poročil z oboževalko Sonjo, preživlja ob igranju tetrisa.
Ko mu žena, ki preživlja oba z delom na vroči liniji, organizira nastop v hotelu Adria, v katerem so sobe poimenovane po zvezdah jugoslovanske rock scene in tam naleti tudi na lastne plakate, se nekdanji roker zapre v sobo in noče več ven.
Generacija nekje vmes
Gre za zgodbo o generaciji ljudi, ki so bili v začetku 90. dovolj stari, da jih je prejšnji vrednostni sistem oblikoval, a dovolj mladi, da jih različno dojemanje sprememb bistveno diferencira med seboj. Okrog Tonija in Sonje se sučejo pripadniki generacije, ki je odraščala ob Tonijevi glasbi in se s prebujajočimi čustvi soočajo s hipokrizijo nove meščanske elite, ki ji danes pripadajo tudi oni sami. Med reševanjem rokerjevega konflikta s stvarnostjo spoznavajo svoje lastne, neredko tragikomične napake.
Razočaranost je zaustavila voljo do življenja
Adria Blues kaže trpko sliko vsakdana, zaznamovanega z izkušnjo balkanske morije, ki je v Toniju Riffu pustila le še voljo do igranja tetrisa in ne kitare. Spomin na dogajanje v 90-ih je še vedno boleč. Mandić se tako spominja mnogih umetniških kolegov, ki so, podobno kot Toni, izgubili strast do ustvarjanja. Tudi sam je bil po vojni preveč okupiran s preživetjem, da bi sploh lahko ustvarjal: "Preteklo je desetletje po vojni, da sem se kot ustvarjalec znova angažiral na polno."
"V zadnjih dveh desetletjih so številni filmi obravnavali umiranja, posilstva in druga grozodejstva, ki so se dogajala v vojnah na Hrvaškem in v Bosni in Hercegovini. Obstajajo pa tudi številne druge žrtve vojne, o katerih nihče še ni spregovoril - zgroženi nad tem, kar se je dogajalo okoli njih, so številni ljudje dvignili roke od tistega, kar so ustvarjali in kar jim je bilo pomembno. Preprosto so se odklopili in se prepustili površnim, mehaničnim aktivnostim, samo da se prebijejo skozi dan. Razočarani in depresivni v bistvu samo vegetirajo," je povedal Mandić.
V filmu, ki so ga predvajali tudi na letošnjem 19. filmskem festivalu v Sarajevu, v glavnih vlogah nastopata priznani igralec iz Bosne in Hercegovine Senad Bašić in večkrat nagrajena igralka Mestnega gledališča ljubljanskega Mojca Funkl.
Igralsko zasedbo sestavljajo še Peter Musevski, Gregor Zorc, Iva Babić, Branko Završan, Lotos Šparovec, Nataša Tič Ralijan, Jernej Čampelj, Inti Šraj, Maja Taraniš, Franjo Dijak ter ljubljanska skupina Leaf Fat s pevko Valentino Plaskan.
Adria Blues je nastal v sodelovanju produkcijskih hiš Gustav Film, Filmostovje in Senca Studio, podprli pa so ga Slovenski filmski center, Viba film, RTV Slovenija, Propeler Film (Hrvaška) in SCCA/PRO.BA (Bosna in Hercegovina).
Na velika platna slovenskih kinematografov bo Adria Blues, ki je svetovno premiero doživel na letošnjem 48. mednarodnem filmskem festivalu v Karlovyh Varih, prišel 5. septembra.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje