Prav kabelska televizija Bravo, ki nam je dala serijo Project Runway, je namreč v sredo začela predvajati nov resničnostni šov, Work of Art: The Next Great Artist. Oddaja se lahko pohvali s Sarah Jessico Parker kot izvršno producentko, koncept pa sledi preizkušeni matrici: 14 za zdaj še neznanih umetnikov (stari so od 23 do 46 let, vsi razen enega pa so iz ZDA) se bo prebijalo skozi kroge izločanja, dokler zadnji, ki ostane v igri, ne dobi nagrade v obliki čeka za 100 tisoč dolarjev in samostojne razstave v uglednem brooklynskem muzeju.
Tekmovalci bodo morali v vsakem krogu ustvariti novo umetnino, upoštevali bodo različne medije, od slikarstva do kiparstva, fotografije in industrijskega oblikovanja. Ustvarjalci namigujejo, da bo treba na neki točki "uporabiti kup smeti kot platno", spet drugič pa "ustvariti izvirno naslovnico za klasičen roman svetovne književnosti".
V žiriji sedijo:
Del privlačnosti vsakega resničnostnega šova pa je seveda v "pasjih" pripombah bolj ali manj neizprosnih sodnikov. Na razsodniških stolčkih v novem šovu sedijo lastnik newyorške galerije Bill Powers, umetniški kritik New York Timesa Jerry Saltz in Jeanne Greenberg Rohatyn, prav tako lastnica galerije v New Yorku. Četrta sodnica, ki je pravzaprav bolj voditeljica, je manekenka in estradnica China Chow. V vlogi dobrohotnega mentorja, kakršno je v Project Runway imel Tim Gunn, je tukaj Simon de Pury, ki je kot glavni dražilec dražbene hiše Phillips de Pury & Company pomembno ime v umetniških krogih.
Mimogrede, namesto tistega "slavnega" stavka, s katerim je Heidi Klum odslavljala izpadle tekmovalce (v angleščini: "One day you're in, next day you're out"), bodo tokrat umetnike "odžagali" z: "Your work of art didn't work for us" (v prostem prevodu: Vaša umetnina nas ni navdušila).
Vsake oči imajo svojega malarja ...
Prezgodaj je še za napovedi, ali bo šov uspešnica ali ne, prve recenzije pa obsegajo ves razpon, od navdušenih pa do razočaranih. Kritik L. A. Timesa ni bil impresioniran, češ da oddaja niti ni tako zanič, kot je dolgočasna. "'Zanič' bi nam bilo lahko všeč, 'dolgočasno' pa nas samo nažene k hladilniku (...) namesto z ustvarjanjem umetnin se oddaja ukvarja z dramatiziranjem ustvarjalnega procesa."
New York Times je bil (razumljivo) precej bolj navdušen ("Že od časov Ludvika XIV. naprej se umetniki dokazujejo na podobnih procesih izločanja"), New York Daily News pa nekje med obema: Work of Art se jim je zdel "zmerno zabaven": "Pri Bravu resničnostne šove delajo že dovolj dolgo, da razumejo, kako pomemben je tempo. Zanimivo bo videti, ali bo sicer ne preveč dobra, a zelo glasna umetnica dolgo ostala v igri samo zato, ker se je mogoče zanesti na to, da bo pljuvala po drugih tekmovalcih."
Kakor koli že, vsak poskus približevanja sodobne umetnosti malo širšemu občinstvu je verjetno vreden vsaj pozornosti, če že ne nujno hvale.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje