Foto: STA/Katja Kodba
Foto: STA/Katja Kodba

Asta Vrečko si je produkcijske in postprodukcijske prostore Vibe v Stegnah ogledala v četrtek. Filmski studio je bil dograjen leta 2003 in je bil v nekaterih segmentih – zlasti postprodukciji – med najsodobnejšimi v regiji, vendar je skozi pretekli dve desetletji zaradi nezadostnih vlaganj in hitrega razvoja filmske tehnike zastareval.

Foto: STA/Katja Kodba
Foto: STA/Katja Kodba

Na razpolago najvišja sredstva v zadnjih 15 letih
Stanje glede vlaganj se je sicer v zadnjih letih nekoliko izboljšalo. Kot so sporočili z ministrstva za kulturo, je bil pomemben korak k posodobitvi narejen letos, ko je ministrstvo za nakup tehnike in najnujnejšo obnovo stavbe namenilo dodatnih 525.000 evrov. Gre za najvišji znesek sredstev, s katerimi razpolaga Viba v zadnjih 15 letih.

Najpomembnejši pridobitvi z izgradnjo objekta v Stegnah sta oba filmska studia z zadovoljivo tehnično opremo ter spremljevalni produkcijski in postprodukcijski prostori, med katerimi posebej izstopa sodobna mešalnica zvoka. Viba razpolaga tudi s svojim fundusom garderobe in rekvizitarno. V zavodu je 12 zaposlenih, med katerimi so filmski tehniki na področju snemalne in svetlobne tehnike ter postprodukcije na področju videa. Stalne zunanje sodelavce pa ima za mobilno tonsko tehniko in postprodukcijo na področju zvoka.

Ministrica za kulturo Asta Vrečko in direktor Vibe Vojko Stopar. Foto: STA/Katja Kodba
Ministrica za kulturo Asta Vrečko in direktor Vibe Vojko Stopar. Foto: STA/Katja Kodba

Za slovensko kulturo in film neprecenljiv studio
Ministrica je ob obisku studia dejala, da je Viba za slovensko kulturo in film neprecenljiv. "Njegova zgodovina seže v povojne čase in pravzaprav še edini tovrstni državni studio v Evropi, ki ni bil nikoli privatiziran. Lahko smo ponosni, da imamo takšno institucijo, ki nam kot mali državi daje prednost pred drugimi. Slovenski film je resnično v izjemno dobri kondiciji in prav je, da produkcijo kolikor se le da podpiramo."

Direktor Vibe Vojko Stopar je dodal, da bo studio z letošnjimi investicijami lahko omogočil "vzporedno tehnično opremljenost vsaj dveh filmskih projektov, kar je v obdobju, ko beležimo izredno veliko produkcij tako imenovanega nacionalnega filmskega programa, še posebej pomembno".