Karol Grossmann  je letos dobil tudi svojo spominsko sobo. Foto: RTV SLO
Karol Grossmann je letos dobil tudi svojo spominsko sobo. Foto: RTV SLO
Harmonikar Bratko Bibič
Čeprav je glasbenik, si Bratko Bibič prizadeva tudi za ohranjanje spomina na slovenske filmske dosežke. Foto: KUD Franceta Prešerna

Karol Grossmann je leta 1905 v domačem Ljutomeru v kamero ulovil prve slovenske filmske posnetke, nato pa jih je v roke dobila ekipa Bratka Bibiča in jih povezala v celoto. V Kinodvoru bodo danes ob 22.30 predstavili integralno različico filmsko-glasbenega projekta Na domačem vrtu.

Povzetek filmskega stoletja
Trilogija zajema celotno prvo stoletje slovenskega filma. Prvi del je spomin na filmske dosežke med letoma 1905 in 1941, drugi del povzema filmske dosežke od leta 1945 do zgodnjih 60-ih, zadnji del pa se "zaje" v obdobje sodobnega slovenskega filma. Trilogijo so sicer premierno prikazali na dunajskem džez festivalu leta 2004.

Prvič si bo mogoče doma ogledati prve slovenske filmske posnetke. Nemi film bo pospremila avtorska glasba Bratka Bibiča, s katero je Bibič s skupino glasbenikov doslej v živo spremljal projekcije Grossmannove filmske trilogije. Ob harmonikarju Bratku Bibiču glasbo izvaja še skupina The Madleys. Ime The Madleys so si nadeli Matjaž Sekne, Bogo Pečnikar, Vasko Atanasovski in Marjan Stanič, gostje filmskega muziciranja pa so Otto Lechner in godalni kvartet Godalika.

Še sreča, da je bil premožen
Razvoj slovenskega filma je leta 1905 sprožil navdušenec nad fotografijo, odvetnik Karol Grossmann. Navdušenca nad statičnimi podobami resničnosti pa so hitro navdušile tudi gibljive slike in ker mu je gmotni položaj omogočil nakup filmske kamere, se je kaj hitro tudi sam poskusil v vlogi režiserja. Zapustil nam je kratke filme Odhod od maše, Sejem v Ljutomeru in Na domačem vrtu.