Z dobro reklamo se da prodati vse - tudi odvečen drog za ograjo. Foto:
Z dobro reklamo se da prodati vse - tudi odvečen drog za ograjo. Foto:
Jerry Stiller alias Frank Costanza
Svoj praznik je Frank Costanza opisal s sloganom: 'Festivus - For the rest of us!' (Festivus - za nas, preostale!)
Serija Seinfeld je bila tako priljubljena prav zato, ker je govorila 'o ničemer' - torej o vsakdanjem življenju nevsakdanjih karakterjev.

Celotna serija Seinfeld se je vrtela okrog komika Jerryja in njegovih nevrotičnih prijateljev, Elaine in Georgea; še posebej slednji je slovel kot naporen možak, ki ga je Amerika z veseljem sovražila. V eni od epizod leta 1997 je imel Georgeov oče Frank (igral ga je Jerry Stiller) idejo, ki je padla na plodna tla. Kar nekaj ljudi se je že odločilo, da decembra ne bodo praznovali božiča ali hanuke, ampak festivus.

23. 12. je dan za stare zamere
23. decembra so tako, kot je to storil George, v znak protesta proti komercializaciji božiča namesto jelke doma postavili aluminijast steber. Festivus nato praznjujejo tako, da se zberejo okrog droga in si povejo vse, kar jim je šlo v preteklem letu pri preostalih na živce, nato pa se preizkusijo še v rokoborbi (vsak gost mora v teku večera gostitelja vsaj enkrat spraviti podse).

Po resnični zgodbi ...
Praznik si je izmislil eden izmed scenaristov Seinfelda Dan O'Keefe. Njegov oče je podoben praznik "uvedel" v šestdesetih (le da so uporabljali uro in vrečo ter poslušali samo italijanski in francoski pop iz 50. let).

Če je povpraševanje, se najde tudi ponudba
Pojdetje Wagner iz Milwaukeeja je že na sledi novem smernicam. Proizvajalci kovinskih ograj so lani na tržišče prvič poslali posebno linijo "drogov za festivus" – bolj kot kar koli drugega je šlo za spontano idejo, ker jim je pač ostalo preveč sestavnih delov za ograje. “Nikoli nismo računali na kakšen večji zaslužek”, priznava direktor podjetja Tony Leto. In če so lani prodali 250 drogov (več kot sto naročil je prišlo od uslužbencev podjetja Wagner), je letos ta številka do sredine decembra narasla že na 300 drogov (daljša, skoraj dva metra dolga različica stane 38 dolarjev, namizna pa 30), do konca meseca pa so napovedali še enkrat višjo številko. Večino zaslug za vse večjo popularnost festivusa pripisujejo zvestim oboževalcem Seinfelda, ki so se o prazniku razpisali na svojih blogih.

"To ni Kramerjev praznik!"
Leto je prepričan, da rasistični "izpad", ki si ga je prejšnji mesec med nastopom v nekem klubu privoščil Michael Richards (ki je v seriji igral ekscentričnega Kramerja), ne bo škodil prodaji njegovih drogov. "Ljudje vedo, da je to Georgeov in ne Kramerjev praznik. Kramer mu v nadaljevanki celo nasprotuje." Vseeno pa predsednik podjetja vidi ironijo v tem, da služi denar s praznikom, ki naj bi simboliziral zavračanje potrošništva.