Samo v ameriških in kanadskih kinematografih je osmi in zadnji del deset let trajajoče sage o (ne več tako zelo) mladem čarovniku, Harry Potter in Svetinje smrti 2, v enem samem koncu tedna zaslužil 168,6 milijona dolarjev (v ameriških in kanadskih kinematografih), po vsem svetu pa ta znesek nanese zgoraj omenjenih 476 milijonov - toliko ni v prvih treh dneh predvajanja zaslužil še noben film. Nikoli.
Celotna franšiza je že tako ali tako najbolj donosna filmska serija vseh časov (doslej je prodaja vstopnic v svetovnem merilu nanesla 6,4 milijarde dolarjev).
Eno črno ogrinjalo je zamenjalo drugo
Prvi v 3D-tehniki posneti Harry Potter je tako presedel rekord, ki ga je doslej z zaslužkom 158,4 milijona dolarjev imel še en franšizni film, Vitez teme iz leta 2008.
Treba je seveda vedeti, da celotni mit Harryja Potterja ni prvenstveno ameriška domena: morda je prav zato film presegel tudi rekord največjega zaslužka v prvem tednu zgolj v "tujini" (torej ne v ZDA in Kanadi): 307 milijonov v 59 državah. Rekord je doslej imel četrti del serije piratske sage Pirati s Karibov: Z neznanimi tokovi (260 milijonov dolarjev).
Morda ni presenetljivo, je pa zanimivo
Množični eksodos v kinodvorane priča, da zgodba Harryja Potterja ljudi zna začarati še deset let po premieri prvega filma (torej potem, ko so prvotni oboževalci že v naslednjem starostnem "okvirčku"). "Vse skupaj je postalo kulturni dogodek," je prepričan vodja distribucije pri studi Warner, Dan Fellman. Mladi oboževalci iz tistih prvih let so franšizi ostali zvesti, obenem pa so se jim z vsakim filmom pridružili še novi, kar pomeni, da bo svetovni izkupiček zadnjega filma sčasoma brez večjih težav presegel milijardo dolarjev. Newarnerjevski viri takšno zanimanje za film pripisujejo temu, da je film dobil več kot solidne kritike, da je zadnji iz serije in obenem prvi, zamišljen kot 3D-spektakel.
V Harryjevi senci so ostali:
Megalomanski uspeh Harryja Potterja je - po vseh pričakovanjih - bolj ali manj zasenčil vse drugo dogajanje v ameriških kinematografih. Woody Allen je z Midnight in Paris resnično presegel rekord svojega v ZDA najuspešnejšega filma (41,8 milijona dolarjev), na drugo mesto gledanosti je bil izrinjen tretji del Transformerjev, prvo trojico pa zaokroži komedija Horrible Bosses (17,6 milijona dolarjev).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje