Dokumentarni film Nekoč je bila dežela pridnih pripoveduje zgodbo o tem, kako se je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja skozi popkulturo oblikovala specifična slovenska identiteta, po kateri je bila Slovenija prepoznana tudi v nekdanji Jugoslaviji. Poseben poudarek je v filmu namenjen marketingu, ki se je v tistem času v Sloveniji razvil prvi v Jugoslaviji in je napovedoval tako obrat k tržnemu gospodarstvu, kot nacionalno osamosvajanje.
Dokumentarni film je osnovan na podrobnih intervjujih s predstavniki marketinga, medijev, popularne kulture, civilnodružbenih gibanj, športa, medijev: Marcel Štefančič, jr., Borut Mehle, Ervin Hladnik Milharčič, Igor Vidmar, Jani Bavčer, Jernej Repovš, Dušan Mandič, Miša Molk, Zdravko Duša, Aleš Klinar, Tone Fornezzi - Tof, Janez Hočevar - Rifle, Marko Pogačnik, Leon Magdalenc, Vital Verlič, Marko Vičič, Veljko Rus.
Intervjuje dopolnjuje dokumentarno arhivsko gradivo: oglasi, videospoti, plakati, TV-prispevki iz tega obdobja, arhivski posnetki akcij, festivalov in vsakdanjega življenja … V arhivskih posnetkih nastopajo Slavoj Žižek, Laibach, Jelko Kacin ... Pomemben segment filma predstavlja glasba: Laibach, Borgehesia, Tožibabe, Pankrti, Lačni Franz, Videosex, Lublanski psi, Otroci socializma, Agropop, Pepel in kri …
Film dokumentira spremembe Slovenije in njenih prebivalcev, ki so v zadnjem času pripeljale do povsem drugačnega razumevanja nacionalne identitete, od tiste, ki je tako znotraj kot zunaj Slovenije veljala pred dvajsetimi leti.
Film je bil predvajan na Slovenskem filmskem festivalu septembra lani, sprejet pa je bil tudi v tekmovalni program ZagrebDox 2013. Film je sprejet na Underhill festival v Črni gori, na festival v Parizu SEE a Paris.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje