Glavni junak Temnega stolpa je Roland Deschain, zadnji preživeli član viteškega reda revolverašev (ang. gunslinger) in poslednji potomec linije Arthurja Elda (nekakšna kingovska alternativna verzija kralja Arturja). Stari svet, ki Rolandu polzi med prsti, je bil organiziran po fevdalnem sistemu, obenem pa je imel nekaj čudežnih lastnosti in potez Divjega zahoda. Protagonist, o katerem na začetku ne vemo nič - ne starosti, ne porekla in ne cilja - išče mitološki temni stolp, vezni člen med vsemi vesolji. Foto: Marvel
Glavni junak Temnega stolpa je Roland Deschain, zadnji preživeli član viteškega reda revolverašev (ang. gunslinger) in poslednji potomec linije Arthurja Elda (nekakšna kingovska alternativna verzija kralja Arturja). Stari svet, ki Rolandu polzi med prsti, je bil organiziran po fevdalnem sistemu, obenem pa je imel nekaj čudežnih lastnosti in potez Divjega zahoda. Protagonist, o katerem na začetku ne vemo nič - ne starosti, ne porekla in ne cilja - išče mitološki temni stolp, vezni člen med vsemi vesolji. Foto: Marvel
Ron Howard
Howardu se brezposelnosti najbrž v nobenem primeru ni treba bati: namesto Temnega stolpa se bo zdaj lahko lotil prav tako za leto 2013 napovedanega biografskega filma o Nikiju Laudi. Foto: EPA
Javier Bardem
Rolanda Deschaina, na čigar plečih se znajde breme, rešiti civilizacijo, kot jo poznamo, naj bi po prvih poročilih igal Viggo Mortensen (ki se ob koncu sveta kar dobro znajde, kot nam je pokazal v Cesti), ali pa celo Daniel Craig ali Christian Bale, je vlogo - menda na izrecno režiserjevo željo - na koncu dobil eden ta hip najbolj iskanih igralcev svoje generacije, Javier Bardem. No, naprezanja so bila očitno zaman. Foto: EPA

Fantazijsko-znanstvenofantastična literarna serija Stephena Kinga, The Dark Tower, ki motive in tematiko črpa iz vsega, od mita o kralju Arturju in Tolkiena pa do špagetivesternov, bi morala kot kompleksna ekranizacija zaživeti v režiji Rona Howarda. Načrti so bili velikopotezni: govorilo se je o trilogiji celovečercev, prepleteni z dvema seznamoma tv-nadaljevanke, ki bi pomagala premostiti čas med enim in drugim filmom, vse skupaj pa bi bila za nameček še iztočnica za serijo videoiger (strip, pri nastajanju katerega je sodeloval tudi King, pa tako ali tako že obstaja).

Nič ne bo z novim Gospodarjem prstanov
Koncept projekta je bil jasen - iz literarne sage, ki so jo skupaj prodali v več kot 30 milijonih izvodov, narediti filmsko franšizo, ki se bo lahko kosala z Gospodarjem prstanov - a morda preambiciozen: studio Universal je bil pred dnevi predprodukcijo prisiljen ustaviti. Prvi film, ki bi v kinematografe moral priti leta 2013, naj bi po prvih projekcijah začeli snemati že to poletje; ta datum je bil najprej pred nekaj meseci zgolj prestavljen (češ da studio potrebuje več časa, da bo projekt naredil bolj "stroškovno učinkovit"), zdaj pa popolnoma ukinjen. Pri Universalu izjav na to temo za zdaj ne dajejo.

Kdo v resnici vleče niti iz ozadja?
Stephen King, ki so ga že velikokrat (bolj ali manj uspešno) priredili tako za velika platna kot za male zaslone, je tokrat pritegnil celo vrsto težkokategornih imen: poleg Rona Howarda in Bardema v vlogi revolveraša Rolanda Deschaina so pritegnili tudi del ekipe, ki je na oskarjih slavila s filmom Čudoviti um (scenarist Akiva Goldsman in producent Brian Gazer). A tik po tem, ko so to zasedbo s silnim pompom obelodanili, se je moral The Dark Tower spopasti z drastično spremenjeno korporativno strukturo. Januarja je studio namreč kupila družba Comcast, ki se, v primerjavi s svojo predhodnico G. E., nagiba k manj ekstravagantnim, varčnejšim vložkom.

"Na suhem" je ostal tudi del Toro
Po predaji krmila so pri Universalu sicer pokazali pripravljenost zmanjšati stroške: marca so na primer črtali načrte za ekranizacijo romana H. P. Lovecrafta, Mountains of Madness, ki bi stala 150 milijonov dolarjev in bi jo režiral Guillermo del Toro. Mimo so očitno časi, ko so projekti tipa Public Enemies lahko svoje proračune navili tam do 100 milijonov dolarjev samo po zaslugi zvenečih igralskih in režiserskih imen.

Vseeno pa bi se najnovejši varčevalni ukrep lahko izkazal za dvorezen meč: Universal je zdaj namreč v nevarnosti, da izgubi naklonjenost enega svojih najzvestejših in najbolj donosih partnerjev, produkcijsko podjetje Rona Howarda in Briana Grazerja Imagine Entertainment. To je s filmi, kakršna sta bila Ameriški gangster in Čudoviti um, studiu zaslužilo že na kupe denarja.