Danes, na božični dan, je blockbuster najverjetneje prestopil mejnik milijardnega zaslužka. Če se je to res zgodilo, je do milijarde dolarjev splezl v pičlih enajstih dneh, kar je izenačeno z Marvelovo Brezmejno vojno (2018) in z zadnjim delom Maščevalcev (ta je milijardo zaslužil v samo petih dneh). Obenem je novi Spider Man prvi film v "milijardnem klubu", odkar se je začela pandemija – in to čeprav ga ne predvajajo na Kitajskem, ki je tudi uradno največje tržišče na svetu.
Po tako dramatičnem vstopu v kinematografe se je treba vprašati, ali ima tretje poglavje filmov s Tomom Hollandom v glavni vlogi kakšno možnost, da se izkaže tudi na naslednji podelitvi oskarjev. Akademija je namreč razkrila ožji izbor za nominacije v desetih kategorijah in v dveh se kljub koledarsko precej pozni premieri pojavi tudi novi Spider Man; dobi lahko nominaciji za najboljši zvok in vizualne učinke.
Precej redko je tudi to, da se glede filma strinjajo tako kritiška stroka kot gledalci (spletna stran Rotten Tomatoes mu pripisuje 99-odstotno naklonjenost občinstva in 94-odstotno naklonjenost kritikov). Film ima tudi najvišjo oceno občinstva CinemaScore – pred njim so oceno A+ dobili samo trije filmi o superjunakih (Maščevalci, Črni panter in Maščevalci: Zaključek).
Se je Akademija omehčala v odnosu do superjunakov?
V zadnjih letih se za najvišjo čast v Hollywoodu – za oskarja za najboljši film – redno potegujejo tudi filmi, ki komercialno niso ravno donosni, a finančni uspeh na tej ravni bi Spider Manu vseeno lahko pomagal do potencialne nominacije. Člane Akademije bi morda lahko po dveh letih novic o kinematografih v škripcih ganil koncept filma, ki "vrača ljudi v kinodovrane".
Ob tem se je treba zavedati, da Akademija tradicionalno ne mara filmov o superjunakih in da pri tem niti kritiška hvala po navadi ne nagne tehtnice v drugo stran. Ko se je Temnemu vitezu (2008) Christopherja Nolana izmuznila nominacija za najboljši film, je Akademija število nominirancev s petih povečala na deset, najbrž v upanju, da se bo v bitko uvrstilo več filmov za širše občinstvo. Nominacija je nato uspela Črnemu panterju (2018), a je ekipa na koncu domov odkorakala "samo" s tremi oskarji v tehničnih kategorijah. Joker (2019) Todda Phillipsa je bil z enajstimi nominacijami na čelu sezone nagrad, na koncu pa sta oskarja domov odnesla Joaquin Phoenix in skladateljica Hildur Guðnadóttir (prva ženska v zgodovini z oskarjem za izvirno glasbeno podlago).
Kakšne so torej realne možnosti?
V zadnjem desetletju smo na podelitvi oskarjev večkrat lahko opazili močne vzporednice med nagradami za scenografijo in vizualne učinke. Letos je favorit, ki ga bo treba premagati, najbrž Dune: Peščeni planet. Skoraj vsako leto je z oskarjem za vizualne učinke nagrajen film, ki je bil vsaj nominiran tudi za scenografijo. Med redkimi izjemami pa je bil ravno Spider Man 2 leta 2004.
Konkurenca v kategoriji najboljše fotografije bo letos najbrž (pre)močna, je pa žanrskim filmom bolj naklonjena veja montažerjev – v preteklosti so nominirali tako Vojno zvezd (SIla se prebuja) kot Okrožje 9. Obenem je treba vedeti, da za montažo doslej ni bil nominiran še noben Marvelov film.
Nominaciji v igralskih kategorijah sta za Toma Hollanda in Zendayo najbrž nedosegljivi, vseeno pa možnost nominacije za najboljši film najbrž ni popolnoma izključena, še posebej ne za film, ki "rešuje kinematografe".
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje