Festival žanrskega filma Kurja polt zaznamuje tematska in žanrsko razgibana retrospektiva Freaks, v kateri bo mogoče srečati tako kultne klasike kot spregledane žanrske bisere. Kurja polt bo vrata odprla jutri ob 20.30 s projekcijo Ženske opice (La donna scimmia, 1964), s katero je mojster provokacije Marco Ferreris s priljubljeno Annie Girardot v vlogi spake škandaliziral občinstvo v Cannesu. Producenti so tedaj film porezali, a občinstvo Kurje polti bo imelo priložnost videti celotno različico.
Podobna cenzura je doletela tudi film, po katerem je retrospektiva dobila ime. Kultni klasiki Toda Browninga Spake (Freaks, 1932) so odvzeli prizore, ki so se producentom zdeli preveč, vendar se v nasprotju z Žensko opico ti niso ohranili in tako je izvirnik za vselej izgubljen. Spake lahko ujamete v petek, že jutri ob 18.00 pa bo na sporedu "kraljica frikovskih likov" Dyanne Thorne v vlogi kratkohlačne Ilse, čuvajke haremov naftnih šejkov. Sobota bo v znamenju kurjepoltnega maratona in bo prinesla morasto alegorijo fašizma Steklena kletka (Agustí Villaronga, 1986), ob 23.30 pa eno ključnih del britanskega horrorja Za krvnika ni milosti (Michael Reeves, 1968). Maščevalni vestern v preobleki ruralne gotske grozljivke je posnet na lokaciji in po navdihu resnične zgodovinske osebnosti Matthewa Hopkinsa.
Častni gost festivala je letos kultni režiser Sergio Martino, ki ga cenijo kot renesančnega moža italijanske žanrske kinematografije. Za seboj ima šest desetletij posvečanja filmu in v tem času je ustvaril enega najbolj pisanih opusov. Začetek njegovega dela zaznamujejo šlumentarci in špagetivesterni, pozneje pa se je podal na potovanja postapokaliptičnih akcionarjev, v znanstveno fantastiko in na kanibalske avanture, sprehodil pa se vse do seksikomedij in političnih detektivk, pa seveda ključnega žanra giallo. Med šolske primere tega žanra spada njegova Tvoja pregreha je zaklenjena soba in le jaz imam ključ (Il tuo vizio è una stanza chiusa e solo io ne ho la chiave, 1972) z Anito Strindberg in režiserjevo muzo Edwige Fenech v glavnih vlogah. Leta 1973 je nastal eden najbolj razuzdanih primerov gialla – Torzo (I corpi presentano tracce di violenza carnale).
Poleg Cveta mladosti, brezčasne alegorije nedolžne mladosti nekonvencionalnega cineasta Nobuhika Obayashija, predstavlja sodobno produkcijo žanrskega filma še Bambusovi psi, v katerem je filipinski enfant terrible Khavn De La Cruz ustvaril še obsodbo moralnega razkroja in razpada sistema v Mondomanili, kjer so možje postave zgolj orodje in orožje v rokah vladajoče elite. Petkove projekcije se bo udeležil tudi režiser.
Od mladih nog
Organizatorji festivala so se spomnili tudi najmlajših gledalcev, ki si bodo lahko na družinski matineji ogledali film Rjovenje (Roar, 1981), kurjepoltno različico Levjega kralja. Kinodvorova Galerija in kinotečna Dvorana Silvana Furlana pa sta v tem času polni podob del belgijskega vizualnega umetnika in gosta letošnjega festivala Gillesa Vranckxa. Ta v svojem delu, ki krasi tako knjižne izdaje, DVD-je kot ovitke LP-plošč, ohranja vse bolj izginjajočo umetnost ročno ilustriranih filmskih plakatov in jo povzdiguje v nove višave.
Filmske projekcije bo v petek pospremila tudi konferenca kultnega filma, ki je odprta za javnost in namenjena vsem ljubiteljem filma, zlasti pa žanrskega in kultnega, prav tako pa vabi filmske ustvarjalce, kritike in publiciste. Na konferenci bodo pod taktirko Russa Hunterja preučili vidike čudaštva v kultnem filmu, podžanr slasherja in ženske avtorice žanrskih filmov. Pod mentorstvom revije KINO! pa bo potekala tudi kritiška delavnica Naježimo dlako, ostrimo pogled!.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje