Število obiskovalcev kitajskih kinematografov se je lani povišalo za 30 odstotkov. Foto: EPA
Število obiskovalcev kitajskih kinematografov se je lani povišalo za 30 odstotkov. Foto: EPA
Vong Karvaj, Vincent Cassel
Pirati najbolj prikrajšajo domače filmarje. Foto: EPA

93 odstotkov vseh filmov, prodanih na Kitajskem, je piratskega izvora. Nezakonito presnemavanje in prodaja najbolj prizadeneta domačo filmsko industrijo, precej manj pa ameriške in druge tuje filme. Tako so pirati domače filmarje samo lani prikrajšali za približno poldrugo milijardo dolarjev.

Cenzura za filme, ki se jim uspe prebiti čez veliki Kitajski zid
Ameriški studii so po drugi strani na Kitajskem izgubili nekaj več kot pol milijarde dolarjev, razlika pa gre na račun zelo omejenega števila tujih filmov, ki so lahko prikazani v tej državi. Vsako leto si lahko Kitajci v kinematografih ogledajo le 20 tujih filmskih izdelkov, pa še ti so večkrat cenzurirani, zaradi česar so se še posebej ameriški in evropski studii že večkrat pritožili, a dosegli niso nič.

(Skoraj) vsega je kriv splet
Združenje gibljivih slik, sicer podružnica istoimenske ameriške ustanove, je ugotovilo, da gre za 40 odstotkov izgub kriviti pretakanje filmov s spleta. Iz Kitajske pa prihaja vsaj ena spodbudna filmska novica: v nasprotju z ZDA se še vedno povečuje število gledalcev, ki želijo filme spremljati na velikem platnu. V primerjavi z letom 2004 se je število prodanih vstopnic povišalo za 30 odstokov, v blagajne pa so prinesle 247 milijonov dolarjev. A tudi tu ne gre brez črnih napovedi; priliv v kitajske kinematografe se upočasnjuje.