Aleksandra Gačić je nagrajena za najboljšo filmsko kritiko, Pia Brezavšček za najboljši teoretski esej, Petra Meterc pa za najboljši intervju. Nagrade bodo podelili na slovesnosti v Slovenski kinoteki. Podelitvi nagrad bo sledila projekcija filma Belka Claire Denis iz leta 2009.
Gačić prejme nagrado za prispevek O restituciji afriške kulturne dediščine, objavljen v reviji Ekran. V obrazložitvi preberemo, da avtorica v svoji kritiki analizira film Dahomej francosko-senegalske avtorice Mati Diop iz leta 2024, ki se ukvarja s procesi restitucije oz. vračanja afriške kulturne dediščine. Pri tem film širše politično kontekstualizira in daje videti širši okvir kolonialnih procesov, ki se lahko skrivajo za videzom vključenosti in reprezentacije, pozornost pa usmerja tudi na vprašanje lastnine.
Avtorica v recenzijo smiselno vključuje različne postkolonialne študije, vezane tako na specifično tematiko filma kot na širše ekonomsko-politične procese. S skrbno izbranimi detajli, pozornostjo na specifično filmska sredstva artikulacije ter izpostavitvijo ključnih prizorov, ki nakažejo antagonizme v dekolonizacijskih procesih, pa vzporedno omogoči občutenje same izkušnje filma. "Eruditska recenzija, kjer se zdi vse na svojem mestu, obenem pa spodbuja nadaljnjo razpravo," je v utemeljitvi zapisala žirija.
Brezavšček je prepričala z besedilom Kritik kot iztrebljevalec? Od paranoje k reparaciji, objavljenim v reviji Ekran. V njem premišljuje o kritiki kot tisti, ki jo navadno zaznamujejo paranoidna branja – branja, ki neutrudno preiskujejo in analizirajo svoj objekt, anticipirajo vse in ne izpustijo ničesar. Avtorica pronicljivo razkrinka kolesja in rutine kritiške prakse in kritikov kot paranoikov, vendar hkrati sama ne podleže paranoji kot edinemu načinu branja, temveč spretno pluje med osebnim in teoretskim, da pozove k širitvi miselno-afektivnih okvirov kritiške prakse. Vprašanja, ki jih zasleduje in ki po branju njenega pomembnega prispevka še dolgo ostanejo z bralci, so, kako si v kritiškem procesu dopustiti napake in jih videti kot potencialnosti, pa tudi kako v kritiškem branju in pisanju najti prevečkrat izgubljen užitek, kreativnost in nepričakovana presenečenja.
Petra Meterc je nagrajena za intervju z režiserjem filma Fidai, Kamalom Aljafarijem, objavljenim v reviji Kino!. V njem se vešče približa filmskemu mišljenju in nameram intervjuvanca. V širokih, a usmerjenih vprašanjih je prepoznavno temeljito poznavanje širšega konteksta, ki pa vedno deluje kot produktivna začetna točka pogovora. Njena vprašanja vijugajo med tehničnimi in formalnimi vidiki filma, resničnimi zgodovinskimi dogodki, iz katerih film izhaja, in sodobnimi političnimi konteksti, v katere posega. Tako zaobjame film celovito, a ne popreproščeno, povezujoč filmske pristope s politično realnostjo in zgodovino, so zapisali v utemeljitvi.
V spomin na eno vidnejših članic društva Fipresci in prvo urednico Ekrana
K prijavi za nagrado Nike Bohinc so povabljeni filmski kritiki in kritičarke ter publicistke in publicisti, katerih prispevki so bili objavljeni v registriranih medijih v obdobju od 20. novembra 2023 do 20. novembra 2024. Na javni poziv je prispelo 46 prispevkov iz osmih različnih medijev. Ocenjevala jih je žirija v sestavi filmska kritičarka Jasmina Šepetavc, filmski in literarni kritik Robert Kuret ter filozof, filmski kritik in teoretik Oskar Ban Brejc. Nagrada nosi ime v spomin na eno vidnejših članic društva Fipresci, prvo urednico Ekrana in eno izmed najpomembnejših filmskih kritičark v našem prostoru Niko Bohinc.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje