Emil Cerar in Polonca Valentinčič z vesno za najboljšo kostumografijo, ki jima jo je prinesel celovečerec Družinica. Foto: FSF
Emil Cerar in Polonca Valentinčič z vesno za najboljšo kostumografijo, ki jima jo je prinesel celovečerec Družinica. Foto: FSF

Leta 1988 je na takratnem Tednu domačega filma (poznejši Festival slovenskega filma – FSF) prejel nagrado za debitanta leta, ki mu jo je prinesel film Remington v režiji Damjana Kozoleta. Leta 2017 pa je na FSF-ju skupaj s Polonco Valentinčič prejel nagrado vesna za najboljšo kostumografijo za film Družinica, ki ga je režiral Jan Cvitkovič.

Emil Cerar je leta 1997 ob Robertu Pešutu in Tini Gorenjak nastopil v Kozoletovem Stereotipu, enem odmevnejših filmov pri nas. Tri leta pozneje je sledila vloga v še enem Kozoletovem celovečercu, in sicer v komediji Porno film. Cerar naj bi odigral tudi eno izmed vlog v filmu Hotel alkohol, ki ga je v sredini septembra začel snemati Cvitkovič.

Kostumografijo je med drugim podpisal še v kratkem dokumentarno-igranem filmu Silvana Furlana Deklica s frnikulami (1997) in Kozoletovem celovečercu Delo osvobaja (2004) s Petrom Musevskim in Natašo Barbaro Gračner v glavnih vlogah, v filmu je Cerar tudi sam nastopil v vlogi moža pretepenega dekleta.

Leta 2007 je sledila kostumografija za celovečerec Maje Weiss Instalacija ljubezni. Dve leti pozneje je kot kostumograf sodeloval pri kratkem igrano-animiranem znanstvenofantastičnem Lovcu oblakov Mihe Knifica, kjer se je v vlogi Leona tudi sam znova pojavil pred kamero.

Leta 2012 je ustvaril kostumografijo za celovečerec Martina Turka Nahrani me z besedami ter leto pozneje še za uvodoma omenjeno italijansko-francosko-slovensko koprodukcijsko komedijo Zoran, moj nečak idiot (Zoran, il mio nipote scemo) in slovensko-hrvaški koprodukcijski celovečerec Adria Blues režiserja Miroslava Mandića. Leta 2014 je sodeloval tudi pri filmu Sonje Prosenc Drevo, leta 2015 pa znova s Cvitkovičem, in sicer pri celovečerni komediji Šiška Deluxe.

Pri filmu Igram, sem je leta 2018 znova sodeloval z režiserjem Miroslavom Mandićem, kostumografijo pa je podpisal skupaj z Ivano Zozoli Vargović in Emino Kujundžić. Leto pozneje je sledila še kostumografija za Turkov mladinski celovečerec Ne pozabi dihati. Leta 2022 ga je bilo mogoče videti v božičnem celovečercu Kapa v režiji Slobodana Maksimovića, v katerem se je pojavil kot eden od Božičkov. Čez leta je pri več filmih sodeloval tudi kot asistent kostumografije.

"Dragi Emil. Lepo te je bilo poznati, veliko smo preživeli skupaj in se vedno smejali. Počivaj tam gori in ne se preveč matrati. Tvoj Andrej," je prijatelju v slovo na Facebooku zapisal režiser Andrej Košak. Od svojega kolega so se med drugim z zapisom na Facebooku poslovili Združenju slovenskih filmskih scenografov, kostumografov in oblikovalcev maske (SKOM): "Zapustil nas je naš dragi sodelavec in prijatelj Emil Cerar. Zapisal se je kot igralska in kostumografska legenda ter kot ikona slovenske alternativne scene. Predvsem pa je bil Emil velik človek. Slava mu."