Pred dvema letoma je bil Ang Lee z Goro Brokeback med nominiranci za najpomembnejšega oskarja, letos pa so mu pravila zaprla vrata podelitve. Foto: Reuters
Pred dvema letoma je bil Ang Lee z Goro Brokeback med nominiranci za najpomembnejšega oskarja, letos pa so mu pravila zaprla vrata podelitve. Foto: Reuters
The Band's Visit
Izrael je moral svoj prvi predlog The Band's Visit zamenjati z novim. Foto: www.thebandsvisit.com
Lust, Caution
Filma Lust, Caution, niso sprejeli tudi zato, ker je v produkciji filma sodelovalo premalo tajvanskih ustvarjalcev.

Seznam filmov, ki se bodo letos borili za prestižni kipec, je ameriška filmska akademija že popravila tako, da vse ustreza pravilom za izbor najboljšega tujejezičnega filma. Zaradi teh pa je moralo seznam zapustiti tudi nekaj izdelkov, ki so že uspeli prepričati filmske navdušence po svetu.

V Benetkah zlatega leva, v Hollywoodu nič
Največ prahu med filmi, ki jih ni več na seznamu, je dvignil zadnji izdelek Anga Leeja Lust, Caution, ki je letošnji beneški festival zapustil z zlatim levom v roki. Film, ki naj bi v Los Angelesu zastopal barve Tajvana, je bil izključen, ker v njem ni dovolj razvidna prisotnost ustvarjalnosti dežele, v kateri je nastal. Svoj prvi predlog je tako Tajvan zamenjal s filmom Island Etude.

Za oskarja se ne bo mogla potegovati tudi Izraelova izbira The Band's Visit, zgodba o egiptovski pihalni godbi, ki se izgubi na poti v Izrael. Akademija jo je diskvalificirala, ker naj bi bilo v filmu preveč angleščine. Tako je Izrael po oskarja poslal film Beaufort.

Afghanistan je letos brez tekmovalca
In potem je tu še The Kite Runner, ki ne bil imel možnosti tudi, če bi ga za sodelovanje izbral distributer Paramount Vantage. Afganistansko zgodbo, v katerem potekajo dialogi tudi v angleščini, je z mednarodno zasedbo posnel švicarsko-ameriški režiser Marc Forster.
Afghanistana tako letos sploh ni mogoče najti na seznamu predlaganih filmov.

Nemogoč preboj skozi gosto sito pravil
Filmarji so počasi naveličani izključevanja kvalitetnih filmov iz boja za eno najprestižnejših filmskih nagrad na svetu in se tako vse bolj na glas zavzemajo za spremembo pravil. Po besedah Boba Berneyja, predsednika Picturehouse, distributerja letošnjega španskega kandidata The Orphanage, se je zelo težko prebiti skozi vsa ta pravila, najprej same države, nato pa še ameriške akademije.

Prav zaradi tega zapletenega procesa se mnog že nekaj let sprašujejo, ali gre tujejezični oskar res v roke najboljšega tujejezičnega izdelka tistega leta. James Schamus, izvršni producent filma Lust, Caution, pravi da ne. "Povsem nepravično in smešno je," je povedal in se vprašal, kako je mogoče, da film Lust, Caution ne ustreza kriterijem, medtem ko Leejev Prežeči tiger, skriti zmaj ni le ustrezal kriterijem, ampak celo prejel oskarja za najboljši tujejezični film. "Saj gre za skoraj povsem identično situacija: oba smo snemali na Kitajskem s skoraj isto ekipo. Vse to je že resnično absurdno."