Produkcijo Televizije Slovenija je na festivalu NEM v Zagrebu predstavila izvršna producentka Barbara Daljavec. Foto: TV Slovenija
Produkcijo Televizije Slovenija je na festivalu NEM v Zagrebu predstavila izvršna producentka Barbara Daljavec. Foto: TV Slovenija

Odločitev Televizije Slovenija, da bo namesto tradicionalnih komičnih nadaljevank in nanizank začela producirati kakovostne nadaljevanke (quality drama series), je bila plod premisleka o strategiji igranega programa, ki ga vodi Jani Virk. Z minimalistično ekipo v sestavi Janez Pirc, Barbara Daljavec, Dolores Šebat, Andrej Vajevec in Dijana Martinc so Televizijo Slovenija postavili na zemljevid kakovostne evropske produkcije. Ob tem ne gre zanemariti dejstva, da je tudi slovensko občinstvo nadaljevanke nagradilo z nadpovprečno gledanostjo tako na televiziji kot na spletu. 14-odstotni gledanosti (ratingu) Jezera je sledila 17-odstotna gledanost Primerov inšpektorja Vrenka, ki ga bomo v drugi sezoni serije na Televiziji Slovenija lahko gledali od 8. januarja 2023.

Danes je Barbara Daljavec, izvršna producentka, predstavila produkcijo Televizije Slovenija, in sicer serije Jezero, Leninov Park in Dolina rož, Primeri inšpektorja Vrenka in Trigrad, občinstvu NEM-a, mednarodnega festivala vsebin za linearne in nelinearne platforme, ki te dni poteka v Zagrebu. Na festivalu govorijo o vsebinah, ki so v nastajanju, in vsebinah, ki so požele veliko uspeha v lokalnem in širšem okolju. Predstavitev Televizije Slovenija je naletela na zanimanje predvsem ponudnikov videa na zahtevo, ki iščejo izvirno evropsko produkcijo z odmevom zunaj lokalnega okolja. Še posebej veliko zanimanja je požela serija Trigrad, saj so v Evropi med mladimi posebej priljubljene serije s področja znanstvene fantastike in mistike, kar je vsebina omenjene serije.

Na NEM-u potekajo predstavitve odličnih serij iz vse Evrope, od Skandinavije, Beneluksa, Italije, Španije do Bosne in Hercegovine, Hrvaške in Srbije. Na tekmovanju mladih scenaristov smo v sredo zvečer videli predstavitev treh osnutkov scenarijev za serije (scripted formats) in treh za tako imenovane razvedrilno-izobraževalne oddaje (factual entertainment/unscripted formats). Mladi scenaristi so predstavili serijo o lovu za NFT-ji (non fungible token), ki potencialno lahko poteka tudi v Ljubljani, serijo po resnični zgodbi o volnenih izdelkih iz Sirogojna in zgodbo o ženski, ki ima namišljeno pomočnico v življenju, svojo babico, in obiskuje psihologinjo, da bi se babice znebila. Med projekti za razvedrilno-izobraževalne oddaje so bili predstavljeni projekt šova za starejše, serije za več platform, Ločitve in šov za potencialne astronavte. Vse dni potekajo tudi pogovori o koprodukcijah, o vsebinah, ki so danes relevantne, o smernicah v medijih, izjemno zanimive so pripovedi izkušenih producentov in razvijalcev zgodb. Eden zanimivejših govorcev je bil Frank Spotnitz, Američan, ki je leta 2010 prišel v Veliko Britanijo, znan kot eden od tvorcev serije Dosjeji X. Zanj je bilo to, da se je preselil v Evropo in delal z različnimi akterji, prelomno. Izjavil je, da je za nekoga, ki dela v medijski industriji, izjemno pomembno, da ostane ponižen, se vedno znova uči in popravlja, kajti tudi ko si enkrat odličen, si posebej v medijih že naslednji trenutek lahko najslabši in pogoriš na celi črti. Njegov pogled na to, da se v industriji avdiovizualnih vsebin vse spreminja in nikoli ne moreš biti dovolj dober, če ne slediš času, ga ohranja med najboljšimi kreatorji vsebin.

NEM na področju osrednje in vzhodne Evrope odpira prostor za dogovore o novih projektih, za snovanje novih povezav, obenem pa tudi prostor, kjer se v delovnem vzdušju odpirajo nove priložnosti predvsem za mlajše kreativce.