Pregovorno lakonične Francoze se očitno le da vreči iz tira, in sicer z oglasi, ki namigujejo na prešuštniški oralni seks. Posterji za novi film Les infidèles, s katerih so se zadovoljni moški igralci smejali iznad ženskih okončin v podrejenih pozah, so šli na oglasne panoje po Franciji v četrtek - in bili nemudoma sneti že dan pozneje.
Jabolko spora
Na eni od "spornih" fotografij igralec - in po zaslugi filma The Artist trenutni favorit za oskarja za glavno moško vlogo - Jean Dujardin stoji med parom v zrak molečih golih ženskih nog, medtem ko na drugi vidimo žensko zatilje v višini pasu Gillesa Lelloucha, ki se medtem pogovarja po telefonu. Citat nad njegovo glavo je precej zgovoren: "Zdajle bo prekinilo; vozim skozi predor."
"Ocenili smo, da ta kampanja s svojimi eksplicitnimi položaji in besednimi igrami ni spoštovala pravil ... prestopili so mejo," je v izjavi za javnost zapisal Stephane Martin, direktor oglaševalske zbornice, ki je v zvezi s plakati dobila ogromno pritožb javnosti. "Nedvomno gre za prikazovanje žensk kot predmetov, v tem primeru seksualnih objektov."
Bi mu pri "puritanski" Akademiji to res lahko škodilo?
Nekateri francoski časopisi so celo teoretizirali, da bi ta škandalček Dujardina utegnil stati oskarja. "Amerika s takimi umazanimi fotografijami ne pozna šale," je pisal Le Parisien, Le Figaro pa opozarja, da bi preostali nominiranci znali "pritisniti na puritanstvo članov Akademije" in tako diskreditirati Dujardina.
L'Express medtem omenja svobodo govora in si postavlja vprašanje, ali je zaradi njihove očitno šovinistične narave umik oglasov logičen ali pa gre za sramotno cenzuro, ki razkriva dolgo senca politične korektnosti v francoski družbi.
Oglaševalsko podjetje JC Decaux, ki ima sporne plakate na vesti, je priznalo, da niso bili "v mejah dobrega okusa", in jih sklenilo nemudoma sneti. "Zavrnili smo že več drugih fotografij, ki so se nam zdele neobjavljive," so povedali v svoj zagovor, a brez pojasnil, kaj naj bi na tistih slikah bilo. Zdaj film Les infidèles oglašuje tretji, precej bolj generičen plakat.
Spomin na afero Kahn je še preveč svež
Za marsikoga tak razvoj dogodkov ponazarja počasno spremembo ozračja v francoskem javnem življenju. Ko je bil nekdanji prvi mož IMF-ja Dominique Strauss-Kahn lani aretiran v New Yorku (obtožbe so bile pozneje ovržene), je to v deželi, ki od nekdaj slovi po svoji liberalni strpnosti do prešušništva, sprožilo val preizpraševanja vesti. Dalo bi se torej postaviti tezo, da so najnovejši plakati samo še podpihovali glodajoči sum, da je razvpita francoska seksualna osvobojenost bolj kot ne enosmerna cesta, ki postavlja ženske v podrejen položaj.
Feministična organizacija Osez le Feminisme se ne strinja. Upajo namreč, da bo kampanja za Les infideles ponovno sprožila javno debato o seksizmu v oglaševanju - jih pa skrbi, ker so po njihovem ljudi pri plakatih bolj šokirale seksualno eksplicitni položaji kot pa njihova upodobitev žensk.
Najbolj presenetljivo je to, da so plakate sploh sneli
Večina Parižanov se kljub temu sprašuje, zakaj toliko hrupa - navsezadnje žgečkljivost francoskemu oglaševanju ni neznan koncept. Jogurt jim na televiziji prodajajo razgaljene ženske, trenutno pogosto predvajan oglas pa kaže par, ki se na prvi pogled sredi pisarne predaja mesenim užitkom - dokler kamera ne razkrije, da ji on samo pomaga z vročim obkladkom. "Bojim se, da se premikamo proti puritanskemu sistemu, kakršnega poznajo v ZDA," je razpoloženje večine za tiskovno agencijo AP povzela mimoidoča.
Preizkušene taktike
Spomnimo se samo lanskega leta, ko je le malo pred podelitvijo oskarjev v medijih začela krožiti zgodba o nacističnem simpatiziranju kralja Jurija VI., čigar življenje je tematiziral Kraljev govor. Čeprav se je film omenjalo samo posredno, je marsikdo ugotovil, da se je vse skupaj začelo zgolj in samo s ciljem diskreditacije filmske ekipe v očeh Akademije.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje