Fiume o morte, film hrvaškega režiserja Igorja Bezinovića, je prejel 140.000 evrov. Foto: ReAct
Fiume o morte, film hrvaškega režiserja Igorja Bezinovića, je prejel 140.000 evrov. Foto: ReAct

Na svoji 164. seji upravnega odbora Eurimages je upravni odbor skupno podprl 37 filmskih projektov, od tega 5 dokumentarnih in 5 animiranih, so sporočili s Slovenskega filmskega centra (SFC).

Seja je ponovno potekala na daljavo, na njej pa so podporo prejeli trije slovenski manjšinski koprodukcijski projekti, od tega en animirani, en dokumentarni in en celovečerni igrani film. Slovenska predstavnica v upravnem odboru Eurimages je Uršula Menih Dokl.

Sorodna novica Podpora eurimages za celovečerni animirani film s slovenskim producentom

Drugi celovečerni igrani Mama Mara srbske režiserke in igralke Mirjane Karanović je prejel 170.000 evrov. Slovenska koproducenta sta Vlado Bulajić in Lija Pogačnik iz produkcijske hiše December.

"Mara, 50 letna, uspešna podjetnica in mati samohranilka, zaradi srčnega infarkta nenadoma izgubi sina Nemanjo, starega 18 let. Ker se ne more spopasti z izgubo svojega edinca, se zapira pred svojo družino in prijatelji. Travmo zakoplje globoko vase, in ko spozna 25-letnega Milana, pristane na fizični odnos z njim, brez obveznosti," so opisali vsebino filma na SFC-ju. Gre za srbsko-luksemburško-bosanskoinhercegovsko-črnogorsko- švicarsko ter slovensko koprodukcijo.

Fiume o morte, film hrvaškega režiserja Igorja Bezinovića, pa je prejel 140.000 evrov. Slovenski koproducent filma je produkcijska hiša Nosorogi in producentka Marina Gumzi. Direktor fotografije je Gregor Božič, pri postprodukciji zvoka pa bo sodeloval oblikovalec zvoka Julij Zornik.

Čas, ko je bila Reka razglašena za neodvisno državo
"Hibridni dokumentarno-igrani film pripoveduje o najbolj nenavadnem dogodku iz zgodovine mesta Reka, ko je leta 1919 italijanski pesnik in vojščak Gabriele D’Annunzio vkorakal v mesto in ga, skupaj z okolico, razglasil za neodvisno državo. V naslednjih šestnajstih mesecih je Reka postala središče avantgardnih umetnikov in liberalnih idej, vse dokler D’Annunzia ni pregnala italijanska vojska. Skozi eksperimentiranje s ponovnim uprizarjanjem zgodovinskih situacij in ikonografije film reflektira tudi sodobne politične dinamike, posebej nacionalistične in ekstremistične nagibe znotraj njih,"
so povzeli dogajanje v filmu. Film, ki nastaja v tesnem sodelovanju s prebivalci Reke in z mednarodno kreativno ekipo, je hrvaško-italijansko-slovenska koprodukcija.

Vse tri projekte je finančno že podprl SFC.