Ko nekdanji pornoigralec sprejme 'vlogo svojega življenja', se ne zaveda, da se režiser filma poigrava z tudi z idejo o snemanju dejanskega umora. Foto:
Ko nekdanji pornoigralec sprejme 'vlogo svojega življenja', se ne zaveda, da se režiser filma poigrava z tudi z idejo o snemanju dejanskega umora. Foto:
Življenje in smrt porno tolpe
Lani je srbska produkcija predstavila še en film, ki prek metafore pornografije podaja kritiko sodobne Srbije. V filmu Življenje in smrt pornotolpe je Mladen Djordjević posnel zgodbo o mladem režiserju, ki ustanovi pornogledališče, s katerim se odpravi na turnejo po srbskih vaseh. A turneja se sprevrže v snemanje filmov, v katerih za zabavo izprijenih gledalcev pobijajo prostovoljne žrtve. Filmu so na letošnjem Grossmannovem festivalu podelili nagrado hudi maček za najboljši celovečerec.

Potem ko je zgrožene britanske in tudi kritike drugih držav šokiral film Človeška stonoga režiserja Toma Sixa, je na podoben odziv naletel še srbski film režiserja Srdjana Spasojevića z naslovom Srbski film.

Film je slovensko občinstvo videlo pred približno enim mesecem na Grossmannovem filmskem festivalu, kjer je z nagrado hudi maček slavil prav tako srbski in nič manj šokanten film Življenje in smrt porno tolpe Mladena Djordjevića.

Britanska komisija za klasifikacijo filmov je skupaj z westminsterskim svetom zahtevala umik določenih prizorov filma (vsega skupaj približno 4 minute) iz projekcije na londonskem festivalu grozljivk, vendar so organizatorji film v celoti umaknili s programa, saj so prepričani, da mora biti 'film te vrste predvajan v svoji celoti'.

Do kakšnih dejanj je mogoče prisiliti človeka
Kontroverzni film pripoveduje zgodbo o upokojenem pornozvezniku, ki ga potegnejo nazaj v industrijo. A tokrat gre za projekt, tako gnusen, tako strašen, da si niti v najstrašnejši mori ne bi mogel misliti, v kaj se spušča. Koliko je torej človek pripravljen storiti v določeni situaciji in za denar? Med najbolj šokantnimi prizori je med drugim posilstvo novorojenega otroka. Čeprav je verjetno marsikdo na tej točki sklenil 'ne, tega filma si ne bom ogledal', je režiser prepričan, da je tudi ta prizor povsem upravičeno del celote. Pravi, da gre za "dnevnik naše lastne zlorabe, ki jo je zagrešila srbska vlada" in film o "… vladi vodij, ki hipnotizirajo ljudi, da počnejo stvari, ki jih ne želijo početi". "Da bi razumeli, za kaj zares gre, je treba začutiti nasilje teh dejanj," še pojasnjuje režiser.

'Le necenzuriran film lahko izrazi režiserjevo stališče'
A Britanske komisije za klasifikacijo filmov to pojasnilo ne prepriča in vztraja pri zahtevi, da se izreže 49 delov filma. "Filmski ustvarjalci trdijo, da je Srbski film zamišljen kot alegorija Srbije same," je priznala predstavnica komisije. "Komisija priznava, da so prizori posneti zato, da šokirajo, a spolno nasilje presega, kar je po naših standardih še sprejemljivo." Organizatorji FrightFesta so od samega začetka težili k projekciji necenzurirane različice filma, a ker so bili izglasovani, so se odločili, da film preprosto umaknejo iz programa, saj menijo, da je tak film treba predvajati, kakor si ga je zamislil režiser.

Filmski kritiki niti sami niso enotnega mnenja. "Mislim, da je film tragičen, bolan, motilen, absurden, razjarjajoč in v bistvu zelo inteligenten," je zapisal kritik Scott Weinberg in dodal: "Hkrati ga občudujem in sovražim. In nikoli več si ga ne bom ogledal. Nikoli."