Dokumentarec Faize Ahmad Khan, zgodba o entuziastičnih amaterjih iz pozabljenega kotička Indije, ki so posneli svojega Supermana, osvetli nekaj perečih problemov sodobne Indije, obenem pa zagovarja stališče, da je s pravim pristopom in veseljem do dela mogoče čisto vse. Film o filmu je medtem postal že skoraj festivalska uspešnica. Foto:
Dokumentarec Faize Ahmad Khan, zgodba o entuziastičnih amaterjih iz pozabljenega kotička Indije, ki so posneli svojega Supermana, osvetli nekaj perečih problemov sodobne Indije, obenem pa zagovarja stališče, da je s pravim pristopom in veseljem do dela mogoče čisto vse. Film o filmu je medtem postal že skoraj festivalska uspešnica. Foto:
Malegaon ka Supermen
Naslovnega junaka je za približno evro in pol na dan odigral tovarniški delavec Šaik Šafik, ki, če je treba posebej povedati, ni imel nikakršnih predhodnih izkušenj z igro. Koščeni junak v ohlapnih modrih pajkicah je zaradi astme včasih preveč izmučen za spopad z osrednjim zlobcem, tobačnim mogulom.
Kar se ustvarjalnega pristopa k snemanju posebnih učinkov tiče, bi se od Indijca česa lahko naučil tudi kakšen ameriški kolega ...

Novo odkritje festivalskih repertoarjev je režiser, reven kot cerkvena miš, ki je kilometrino začel nabirati kot snemalec porok v odročnem indijskem mestecu - in za 0,001 odstotka zgoraj omenjenega Boylovega proračuna.

33-letni Šaik Nasir, lastnik trgovine in strastni ljubitelj sedme umetnosti, je v industrijskem mestu Megalon leta 2000 svoj prvi celovečerec posnel za 50 tisoč rupij (približno 720 evrov) - kar je pomenilo, da je namesto stojala za kamero moral uporabiti voziček za zelenjavo in vloge razdeliti med domačine. Bil je tako varčen, da je recikliral celotno zgodbo: film je bil parodija bollywoodskega spektakla Sholay iz sedemdesetih (konje, na katerih v izvirniku prijezdijo protagonisti, je nadomestil s kolesi in podobno).

Film je navdušil lokalno prebivalstvo in Nasir si je počasi pridobil četico zvestih oboževalcev - pa čeprav ni zunaj meja domovine nihče niti slišal zanj. A zdaj, šest ultranizkoproračunskih filmov pozneje, se počasi spreminja tudi to. Njegov najnovejši film, Malegaon ka Superman (Superman iz Malegaona), je stal sto tisoč rupij, žanje pa tudi mednarodne pohvale. "Učil sem se od angleških klasik," je povedal za The Times. "Jamesa Bonda, Jackieja Chana, Charlieja Chaplina, Commanda, Ramba."

Toda čeprav je Nasir tokrat navdih našel v hollywoodski produkciji, ima večji proračun kot kadar koli prej in je prvič za montažo uporabil računalnik (prej je imel le dva videorekorderja), njegovi "posebni učinki" ostajajo ... izvirni: Superman "leti" bodisi zato, ker ga nad glavo držijo trije člani ekipe, bodisi tako, da ga na leseni deski držijo na kolesu.

Morda ne zveni kot oskarjevski material, a dokumentarec o snemanju filma - ta z naslovom Malegaon ka Supermen, pod katerega se je podpisala režiserka Faiza Ahmad Khan, je že dobil nagrade na filmskih festivalih v Los Angelesu, Pragi, Pakistanu in Italiji. Ko so ga prejšnji teden predvajali na festivalu v Goi, so si distributerji menda zelo prizadevali za to, kdo bo smel odkupiti pravice za predvajanje; menda potekajo celo pogovori o izvozu v Ameriko in Evropo.

Malegaon, vzporedno filmsko vesolje
V Malegaonu, ki leži slabih tristo kilometrov severno od Mumbaja, so parodije znanih filmov tako ali tako bolj popularne od izvirnikov, iz katerih brijejo norce. Njihova privlačnost ni samo v tem, da pomenijo pobeg od krutega vsakdanjika 14-urnih delavnikov v tovarni, ampak tudi v tem, da lahko mimogrede v vlogi norega znanstvenika prepoznaš na primer svojega poštarja ... Filme, ki jih tam posnamejo, praviloma predvajajo samo v tamkajšnjih kinodvoranah, a so zato tam toliko topleje sprejeti.

Nasir ima seveda na zalogi še nešteto idej za nove projekte: govorilo se je o priredbi Jurskega parka, Malegaon ka Dinosaur ali pa o Malegaon ka Rambo, a najbolj verjetno se zdi, kot še poroča The Times, da bo ostal pri sorodni franšizi: Malegaon ka Spiderman. Če mu pozornost javnosti seveda ne bo na grbo spravila še hollywoodskih odvetnikov z zahtevki glede avtorskih pravic ...