Spidermana sta si davnega leta 1962 izmislila Stan Lee in Steve Ditko; njun junak (takrat je bil še šoloobvezen smrkavec) svoje nadnaravne sposobnosti dobi zaradi ugriza radioaktivnega pajka. Foto:
Spidermana sta si davnega leta 1962 izmislila Stan Lee in Steve Ditko; njun junak (takrat je bil še šoloobvezen smrkavec) svoje nadnaravne sposobnosti dobi zaradi ugriza radioaktivnega pajka. Foto:
Spider-Man 3
Spiderman 3 je sicer zaslužil zavidljiv kup denarja, kritike pa so bile bolj ali manj porazne: opisali so ga, denimo, kot 'film, ki postavi svetovni rekord v številu tako imenovanih 'trpežnih fantov' (tough guys), ki 'pretakajo solze' in tako moškim priskuti žanr fantazijske akcije.
Premiera Spidermana 3 v Tokiu
Skupinski odstop od projekta se je menda zgodil že pretekli konec tedna, a je novica v javnost pricurljala šele ta teden. Foto: EPA

V razkolu, ki je, kot kaže, epskih razsežnosti, sta od izjemno donosne franšize odkorakala Tobey Maguire in režiser Sam Raimi, pa tudi Kirsten Dunst, ki v sagi igra Mary Jane Watson, veliko ljubezen Spidermanovega človeškega alter ega, Petra Parkerja. Sony Pistures, studio, ki ima v lasti pravice za franšizo, je ta teden že podal izjavo za javnost, češ da bodo v prihajajočih mesecih najeli novo kreativno ekipo, ki bo Spidermana "na novo zastavila": z zgodbo o najstniškem Petru Parkerju, ki se mora hkrati spopadati "s problemi, ki pestijo vsakega človeka, in s krizo nadčloveških razsežnosti", se bodo vrnili v preteklost.

Vse do nedavnega je veljalo, da naj bi se snemanje četrtega Spidermana začelo februarja, kar pa je zdaj seveda neizvedljivo, in tudi na napovedano premiero maja 2011 ne gre računati. Najverjetneje si novega Spidermana ne moremo obetati pred sredino leta 2012.

S paradnim konjem studia se ne gre šaliti
Ta zamik bi lahko imel daljnosežne posledice: pajkasti junak je namreč ena glavnih "molznih krav" studia, s katerim so v zadnjih osmih letih samo s prodajo vstopnic zaslužili dve in pol milijardi dolarjev. Sony, ki filme snema pod okriljem Columbia Pictures, je tako trenutno brez titanskega projekta, ki bi jim prihodnje poletje zagotovil finančno varnost, podjetje Marvel Comics pa se bo moralo znajti brez 150 milijonov, ki jih ob vsakem filmu zaslužijo s prodajo figuric in drugega blaga.

Režiser ni uspel izsiliti 300 milijonov
Spor, ki je za seboj potegnil odhod Maguira, Raimija in Dunstove, je imel opraviti s precejšnjimi egi vpletenih. Raimi, ki slovi po svoji natančnosti in zahtevnosti na snemanju, menda ni hotel sprejeti niti scenarija niti proračuna, ki so mu ga skušali vsiliti pri Sonyju.

V preteklem letu so skušali scenarij, ki bi se Raimiju zdel sprejemljiv, napisati vsaj trije znani scenaristi (Jamie Vanderbilt, David Lindsay-Abaire in Gary Ross), njihove "osnutke" je v četrto različico sestavil Alvin Sargent, ki je napisal že prejšnje tri filme iz franšize.

Drugo jabolko spora je bil proračun: Raimi je menda vztrajal, da potrebuje vsaj 300 milijonov dolarjev, studio pa ni bil pripravljen odšteti več kot 230 milijonov. Med pogajanji glede financ so padli v vodo tudi pogovori z Anne Hathaway, ki so jo skušali dobiti za eno glavnih ženskih vlog.

Raimi in Maguire sta za zdaj podala samo "razredčeni", politično korektni izjavi za javnost. (Raimi: "Studio in Marvel imata enkratno priložnost, da franšizo popeljeta v novo smer, in vem, da bodo to naredili izvrstno." Maguire: "Tako zelo ponosen sem na vse, kar smo v zadnjem desetletju dosegli s franšizo Spiderman. Poleg filmov sem spletel še nekaj tesnih prijateljstev in veselim se naslednjega poglavja v tej vznemirljivi zgodbi.")

Morda vendarle dobrodošel odlog?
Seveda pa ima vse svojo svetlo plat: Sony ima tako zdaj priložnost, da naslednjega Spidermana po zgledu Avatarja posname v 3D-tehniki, kar ubije dve muhi na en mah. Do neke mere zajezi spletno piratstvo in da studiu proste roke, da zaračunava višje cene vstopnic.