Glede na to, da se Perry še vedno lahko neprepoznan sprehaja po cesti, ga mediji pogosto opisujejo kot 'antitezo' hollywoodske zvezde. A dokler zasluži več kot Steven Spielberg, ga to verjetno ne moti pretirano. Foto: EPA
Glede na to, da se Perry še vedno lahko neprepoznan sprehaja po cesti, ga mediji pogosto opisujejo kot 'antitezo' hollywoodske zvezde. A dokler zasluži več kot Steven Spielberg, ga to verjetno ne moti pretirano. Foto: EPA
Madea, ki ima nekaj tipičnih fraz - npr. 'Heller, how ya dern?' in 'Halleluyer praise da lort!' - je glasna in vsiljiva, a po navadi se na koncu izkaže, da je imela prav.
Perry je tudi producent humoristične nanizanke Tyler Perry's House of Payne, ki spremlja afroameriško družino, v kateri morajo nekako shajati tri generacije. Foto: TBS
Leta 2009 je Perryja na muho vzel tudi vedno kritični Spike Lee: 'Vsak umetnik bi moral imeti proste roke, da sledi svoji umetniški viziji, a vseeno mislim, da še vedno obstaja ogromno burkaštva. Vem, da služi ogromno denarja in podira rekorde, ampak zmoremo več ... Vidim oglase za seriji Tylerja Perryja Meet the Browns in House of Payne in se praskam po glavi ... Imamo temnopoltega predsednika, pa se vračamo k Mantanu Morelandu in Sleep 'n' Eatu? (igralca iz prve polovice 20. stoletja, ki sta upodabljala predvsem tipično 'črnske' like skozi rasistično prizmo, op. n.)."

Igralcu, režiserju, scenaristu in producentu je upe denarja prinesel predvsem lik obilne, prepirljive matriarhinje Mabel Simmons oz. Madee (v resnici gre za Perryja v preobleki), ki temelji na arhetipu "mammy", nekdaj glasne in gospodovalne temnopolte služkinje na južnjaški plantaži. Madea se je od leta 2005 in uspešnice Diary of a Mad Black Woman dalje pojavila v celi vrsti Perryjevih odrskih predstav in filmov (Madea's Family Reunion, Meet the Browns, Madea Goes to Jail, I Can Do Bad All By Myself, Madea's Big Happy Family ...), v katerih ponavadi ni glavni lik, ampak komični vložek oz. nosilka "modre misli".

Preprosta formula: porabi manj, kot zaslužiš
42-letnik, ki se skriva pod debelo plastjo pudra in maščobo iz lateksa, je torej v središču imperija, ki se razteza čez film, televizijo, založništvo in gledališče ter generira milijarden zaslužek. Samo v zadnjih dveh letih je naredil pet filmov - vse je sam režiral, napisal, produciral in v njih (razen v enem) tudi nastopil - in vsi so bili komercialne uspešnice: posneti za drobiž po hollywoodskih merilih (okrog 15 milijonov dolarjev vsak), skupaj pa zaslužili približno 300 milijonov.
Perryjeve komedije - po navadi gre za svetopisemsko potrpežljivo, trpečo junakinjo, ki z nasilno izgubo vztraja skoraj do konca, ko je za svoje mučeništvo nagrajena z Dobrim Moškim - so posejane z glasbo, straniščnim humorjem in blagimi politično nekorektnimi šalami, njegovo najzvestejše občinstvo pa malo starejše, temnopolte ženske, ki se praviloma ne ozirajo na morebitne katastrofalne recenzije.

Pepelkina zgodba
K Perryjevi priljubljenosti pri ameriških množicah verjetno pripomore tudi zgodba, vredna šova Oprah Winfrey: vzgajal ga je nasilen oče, od petega do dvanajstega leta pa je bil tudi spolno nadlegovan. V najstniških letih je dvakrat poskusil narediti samomor, brcnili so ga iz srednje šole, spremenil pa si je tudi ime (prej je bil, tako kot oče, Emmitt). O svojem otroštvu je napisal dramo I Know I’ve Been Changed, katere prva uprizoritev leta 1992 je bila polomija in je zanj pomenila bankrot. Preživljati se je moral s priložnostnimi službami, občasno pa je bil celo brezdomec in je spal v avtu.

Ameriška mantra: Če dovolj verjameš vase ...
Sreča se mu je nasmehnila leta 1998, ko se je znova lotil svoje predstave: tokrat je dodal glasbo in najel cerkveni zbor, da je nastopil v njej. S produkcijo je začel potovati po mladinskih centrih in cerkvah in o I Know I’ve Been Changed se je kmalu raznesel glas: čez nekaj časa je bilo razprodanih vseh 300 predstav na leto. Naslednje leto je po podobnem principu napisal še eno igro in tako dalje. Leta 2005 je sklenil posneti film - in čeprav so Diary of a Mad Black Woman vsi večji studii zavrnili, je dovolj verjel vase, da je od Lionsgata le izposloval pogodbo: v zameno za distribucijske pravice so mu odrinili pet milijonov dolarjev, on pa bi dobil polovico zaslužka. Že v prvem koncu tedna je film zaslužil 22 milijonov dolarjev, na koncu pa je številka prilezla do 50 milijonov - in ker v operacijo ni bilo vpletenih veliko producentov, pogače ni bilo treba deliti na veliko kosov.

Podobnega poslovnega modela se je Perry držal tudi pri kasnejših projektih; posname dva do tri filme na leto, v lastnem studiu v Atlanti, kjer posnamejo tudi približno sto epizod njegove humoristične serije letno.

Pirati in klavirske balade, neusahljiva vira dobička
Na drugem mestu lestvice najbolje plačanih ljudi, ki delujejo v hollywoodski zabavni industriji, je producent Jerry Bruckheimer s 113 milijoni dolarjev, ki mu je največ dobička prinesla produkcija filma Pirati s Karibov: Z neznanimi tokovi. Tretji je s 107 milijoni dolarjev režiser in producent Steven Spielberg, ki mu s 100 milijoni dolarjev sledi pevec Elton John, ki ima za seboj očitno zelo uspešno svetovno turnejo.

Na lestvico največjih zaslužkarjev v zadnjem obdobju so se uvrstili še televizijski producent Simon Cowell, ameriški pisec kriminalk James Patterson, televizijski svetovalec, ki mu je do slave pomagala Oprah, Phil McGraw, igralec Leonardo DiCaprio, radijski voditelj Howard Stern in igralec golfa Tiger Woods.