S podelitvijo nagrad se je sklenil jubilejni 10. Festival kratkega filma (FeKK), ki je potekal od 19. avgusta pod sloganom To ni faza, s katerim so organizatorji iz društva Kraken sporočali, da tako forma kratkih filmov kot tudi sam festival nista zgolj mimobežna faza ali trend.
Nagrajene filme so izbirali iz tekmovalnega programa FeKK BAL, ki je vključeval stvaritve iz držav balkanskega polotoka (Albanije, Bosne in Hercegovine, Bolgarije, Hrvaške, Grčije, Kosova, Makedonije, Črne gore, Romunije in Srbije), ter iz domačega tekmovalnega programa FeKK SLO. Lovorike sta podeljevali mednarodna žirija (Cătălin Cristuțiu, Igor Prassel in Anne Gaschütz) ter žirija filmskih kritikov (Aljoša Harlamov, Alen Golež in Jasmina Šepetavc).
Osrednjo nagrado je prejel kosovski 19-minutni film Krila delavcev (v izvirniku Krahët e punëtorëve) švicarsko-kosovskega režiserja in scenarista Ilirja Hasanaja (1986), ki je bil na ogled v regionalnem programu FeKK BAL. Film je močno pritegnil s temo zapostavljenih pravic delavcev, predstavljeno s pomočjo dovršenega vizualnega pristopa. "Pogled na zlomljena telesa starejših moških in posledice neoliberalnega kapitalističnega sistema na posameznika izpostavlja pomanjkljivosti naše družbe," piše v utemeljitvi nagrade.
Mednarodna žirija je nagrado FeKK SLO za najboljši film v slovenskem tekmovalnem programu podelila Trem tičicam Zarje Menart. "Vizualna poezija, ki prefinjeno uporablja tehniko cut-out animacije, nas popelje v misli glavne junakinje, ki poskuša pobegniti iz najtemnejših delov svojega uma. Močan prvi profesionalni film nas je prepričal s popolno kombinacijo slike, zvoka in pripovedi," je v utemeljitvi zapisala žirija.
Mednarodna žirija je posebno omembo v slovenskem tekmovalnem programu namenila filmu Razcepljene konice režiserke Hannah Koselj Marušič. Gre za zelo osebno pripoved o "prijateljstvu, intimnosti in težki bolezni", ki je žirijo "prepričala s svežim in brezkompromisnim filmskim pristopom. Iskren in očarljiv portret, ki se ne boji prikazati tako lepih kot tudi grdih plati življenja."
Mednarodna žirija je nagrado FeKK BAL namenila kosovski režiserki Noriki Sefa za film Kot bolno rumena (Si e verdhë e sëmurë). Žirija je v utemeljitvi nagrade zapisala: "Ko stavek vedno znova ponavljamo, izgubi svoj pomen, in z naraščajočo napetostjo začnemo dvomiti o njegovi resničnosti. Nad portretirano družino se razprostira težak oblak – ali gre za dogovorjeno poroko? Ali je vpleteno družinsko nasilje? Vse te možnosti brutalno prekine prihod vojne na kosovsko podeželje."
Posebne omembe v tekmovalnem programu FeKK BAL je bila deležna hrvaško-francosko-bolgarsko-slovenska koprodukcija Mož, ki ni mogel molčati (Čovjek koji nije mogao šutjeti) v režiji Nebojše Slijepčevića. Po resnični zgodbi posnet film, silovit prikaz zadnjih trenutkov življenja Toma Buzova, je "napeta zgodba, pripovedovana z veliko gotovostjo, spretno kinematografijo in prepričljivimi igralskimi nastopi, uspešno ustvari napeto in klavstrofobično vzdušje na vlaku iz Beograda v Bar."
Kritiška žirija je nagrado FeKK SLO podelila kratkemu dokumentarcu Line Rider Simona Intiharja, ki "spretno navigira med dvema ravnema: na eni prikaže fascinanten karakter Boštjana Čadeža, ki ga spoznamo tako skozi zaupen odnos z režiserjem kot skozi njegov ustvarjalni miselni proces. Na drugi strani pa vidimo družbeno-kulturni vpliv Boštjanove igre Line Rider, ki je močno vplivala na številna življenja in zgradila skupnosti ljudi, tudi tistih, ki so po navadi marginalizirane. Gledljiva, humorna, hkrati pa čustvena filmska izkušnja." Line Rider je prejel tudi distribucijsko nagrado, ki jo je podelil belgijski distributer Ben Vandendaele distribucijske hiše Radiotor IP Sales.
Z nagrado FEKK BAL je kritiška žirija ovenčala avstrijski film Dežela gora (Land der Berge) Olge Kosanović, ki prikazuje "kompleksno migrantsko izkušnjo očeta samohranilca Vladimirja, ki s hčerko živi v Avstriji – od absurda birokratskih postopkov do vsakdanjega boja za preživetje. Lika ne spoznamo le kot šablonskega migranta, ampak tudi skozi intimen in igriv družinski odnos. Film se migrantske izkušnje loteva s humorjem in ironijo. Hčerino nedolžno sanjarjenje o potovanju na Tajsko trči ob kruto realnost, saj ju lahko le očetova samopoškodba reši pred izgonom iz države."
Nagrada FeKK VR po izboru občinstva je šla švedskemu filmu Requiem in VR: From Turmoil to Transcendence avtorja Ragnarja di Marza. Program FeKK VR so pripravili v sodelovanju s tržaškim Mednarodnim filmskim festivalom ShorTS.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje