Viba film se je pred dobrimi tremi leti preselil v nove prostore. Foto: www.vibafilm.si
Viba film se je pred dobrimi tremi leti preselil v nove prostore. Foto: www.vibafilm.si
Filmski sklad Republike Slovenije je bil ustanovljen leta 1994. Foto: Filmski sklad Republike Slovenije
Matjaž Pavlovec
Matjaž Pavlovec, direktor Vibe Filma, dvomi, ali lahko Viba Film trgu ponudi dovolj snemalnega časa. Foto: RTV SLO

Na ministrstvu so povedali, da bo zakon, ki naj bi uredil celotno področje avdiovizualne kulture, sprejet do konca leta, do konca aprila pa načrtujejo pripravo osnutka. Šlo naj bi tako za fizično selitev sklada v prostore filmskega studia, ki se je v nove prostore v Stegnah preselil pred tremi leti, kot institucionalno združitev.

Združitev je podpredsednik nadzornega sveta sklada Stane Malčič prvič javno napovedal na tiskovni konferenci ministrstva za kulturo in Filmskega sklada sredi marca. Ob tem je pojasnil, da je Viba, takšna kot je v tem trenutku, zunaj evropskih regulativ, saj je monopolist, teh pa evropska zakonodaja ne dopušča. Ob napovedovanju zakona se pojavljajo tudi ideje, da bi Viba film, ki uresničuje nacionalni filmski program, prepustili trgu.

Poslovanje z izgubo
Do zamisli o združitvi je morda lahko pripeljalo tudi to, da Viba posluje z izgubo in da ob tem tudi letos 120 milijonov proračuna ne bo dovolj za kritje tekočih stroškov. Letos nameravajo v studiih Vibe posneti sedem celovečernih filmov, ob tem pa še toliko kratkih in študentskih izdelkov sedme umetnosti, v prihodnosti pa upajo, da se bo število še povečalo.

O združitvi že nekdanja ministrica
O združitvi javnega sklada, ki je bil ustanovljen leta 1994, nanj pa je država med drugim prenesla pristojnosti odločanja o izvajanju nacionalnega kulturnega programa v okviru dela, ki pokriva filmsko proizvodnjo in reproduktivno kinematografijo, ter javnega sklada, ki deluje kot nacionalna tehnična filmska baza, je obljubljala že nekdanja ministrica za kulturo Andreja Rihter.

Kaj bi prinesel vstop na trg?
Predsednica Filmskega sklada RS Irena Ostrouška je kot enega najpomembnejših področij, ki bi jih bilo treba urediti, izpostavila sistematsko ureditev zagotavljanja dodatnih virov financiranja, saj sredstva Filmskega sklada preprosto niso vedno dovolj. Vprašljivo pa je, ali bi bila prava rešitev prepuščanje Viba filma trgu. Matjaž Pavlovec, direktor Vibe filma, je namreč povedal, da pri trenutni zasedenosti studia, Viba film preprosto nima česa več ponuditi trgu, še posebno, ker naj bi v prihodnjih letih v prostorih Vibe filma nastalo še več filmov kot letos.

Režiserka Maja Weiss je potrdila potrebo po nacionalnem filmskem studiu. Po stotih letih slovenskega filma si slovenski filmarji preprosto zaslužijo vsaj tak nacionalni studio, kot je Viba film, saj imajo studie takšnih zmogljivosti - tako Weissova - v Nemčiji celo nekatere filmske šole.