Organizatorji so objavili 56 seznam filmov, ki bi jih sicer predvajali v Cannesu, v trenutnih okoliščinah bodo dobili oznako uradni izbor Cannesa 2020, s katero se bodo predstavljali tako na drugih festivalih kot v kinih. Festival bi se moral odvijati med 12. in 23. majem.

Eden najpetičnejših filmskih festivalov na svetu na francosko riviero vsako leto privabi tako ugledne umetnike kot celo plejado hollywoodskih zvezdnikov. Letos odpade pomp in rdeče preproge, ostanejo pa filmi. Foto: EPA
Eden najpetičnejših filmskih festivalov na svetu na francosko riviero vsako leto privabi tako ugledne umetnike kot celo plejado hollywoodskih zvezdnikov. Letos odpade pomp in rdeče preproge, ostanejo pa filmi. Foto: EPA
Sorodna novica Wes Anderson se vrača z "ljubezenskim pismom novinarjem"

Kina so samevala, a film ni umrl
Festival so po izbruhu pandemije Francozi najprej preložili na novi termin konec junija in v začetku julija, nato pa dokončno odpovedali. Tudi tekmovalnega programa, v katerem se filmi potegujejo za prestižno zlato palmo za najboljši film, letos ne bo. Namesto tega so selektorji pripravili samo izbor filmov, ki bodo dobili oznako uradni izbor Cannesa 2020. "Izbor dokazuje, da je kinematografija še vedno živa, tako kot je bila tudi v času zaustavitve javnega življenja," je optimističen direktor festivala Thierry Fremaux.

V uradnem izboru so med drugim novi film ameriškega režiserja Wesa Andersona z naslovom The French Dispatch, film francoskega režiserja Francoisa Ozona Summer of 85, film britanskega režiserja Stevea McQueena Lover's Rock in film japonske režiserke Naomi Kawase True Mothers.

Po lanski zlati palmi za Parazita so oči mnogih uprte v južnokorejsko kinematografijo. Sang-ho Yeon bi v Cannesu ponudil Polotok, nadaljevanje zombijade Vlak do Busana. Hollywoodske težkokategornike zastopa animirani film Soul, ki je nastal v produkciji studia Pixar.

Uradni izbor Cannesa 2020

Stari znanci

The French Dispatch
, r. Wes Anderson (ZDA)
Poletje '85 (Été '85), r. François Ozon (Francija)
Prave matere (Asa ga kuru), r. Naomi Kawase (Japonska)
Lovers' Rock, r. Steve McQueen (Velika Britanija)
Mangrove, r. Steve McQueen (Velika Britanija)
Še ena runda (Druk), r. Thomas Vinterberg (Danska)
DNK (ADN), r. Maïwenn (Alžirija/Francija)
Zadnje besede (Last Words), r. Jonathan Nossiter (ZDA)
Nebesa: v deželo sreče (Heaven: To The Land of Happiness), r. Sang-soo Im (Južna Koreja)
Pozabljeni bomo (El olvido que seremos), r. Fernando Trueba (Španija)
Polotok (Peninsula), r. Sang-ho Yeon (Južna Koreja)
Ob mraku (Au crépuscule), r. Sharunas Bartas (Litva)
Des hommes / Home Front, r. Lucas Belvaux (Belgija)
Prava stvar (The Real Thing), r. Kôji Fukada (Japonska)

Novinci

Passion simple
, r. Danielle Arbid (Libanon)
A Good Man, r. Marie Castille Mention-Schaar (Francija)
The Things We Say, the Things We Do, r. Emmanuel Mouret (Francija)
Souad, r. Ayten Amin (Egipt)
Limbo, r. Ben Sharrock (Velika Britanija)
Rouge, r. Farid Bentoumi (Francija)
Sweat, r. Magnus Von Horn (Švedska)
Teddy, r. Ludovic in Zoran Boukherma
Februar, r. Kamen Kalev (Bolgarija)
Ammonite, r. Francis Lee (Velika Britanija)
Un médecin de nuit, r. Elie Wajeman (Francija)
Enfant terrible, r. Oskar Roehler (Nemčija)
Nadia, Butterfly, r. Pascal Plante (Kanada)
Here We Are, r. Nir Bergman (Izrael)

Omnibus

Septet: The Story of Hong Kong
, r. Ann Hui, Johnnie To, Tsui Hark, Sammo Hung, Yuen Woo-Ping in Patrick Tam

Filmski prvenci

Falling, r. Viggo Mortensen (ZDA)
Pleasure, r. Ninja Thyberg (Švedska)
Slalom, r. Charlène Favier (Francija)
Casa de antiguidades, r. Joao Paulo Miranda Maria (Brazilija)
Broken Keys, r. Jimmy Keyrouz (Libanon)
Ibrahim, r. Samir Guesmi (Francija)
Beginning, r. Déa Kulumbegashvili (Gruzija)
Gagarine, r. Fanny Liatard in Jérémy Trouilh (Francija)

Kate Winslet in Saoirse Ronan v zgodovinski drami Ammonite, ki jo je režiral Francis Lee. Foto: IMDb
Kate Winslet in Saoirse Ronan v zgodovinski drami Ammonite, ki jo je režiral Francis Lee. Foto: IMDb

Cannes, ki velja za enega najpomembnejših filmskih festivalov na svetu, se je sicer doslej le enkrat v svoji zgodovini znašel pred podobnim izzivom, in sicer leta 1939. Organizatorji so na spletni strani festivala letos zapisali: "Film ni mrtev, še zbolel ni." In še: "Čeprav so bila kina tri mesece zaprta ... izbor priča o tem, da je film bolj živ kot kdajkoli prej."

Viggo Mortensen se je v Cannesov izbor uvrstil kot novinec: Falling, drama o konzervativnem očetu, ki mora sprejeti družino svojega gejevskega sina, je njegov režijski prvenec. Foto: IMDb
Viggo Mortensen se je v Cannesov izbor uvrstil kot novinec: Falling, drama o konzervativnem očetu, ki mora sprejeti družino svojega gejevskega sina, je njegov režijski prvenec. Foto: IMDb

Kuriranje od doma
Selektorji so morali letos veliko dela opraviti od doma, saj so morali zaradi pandemije, tako kot zaposleni v drugih sektorjih v Franciji, ostati doma. Filme so prejeli po internetu, si jih ogledali doma ter nato razpravljali o njih na daljavo. Letos se je tudi prvič zgodilo, da so ustvarjalci na festival prijavili več kot 2000 filmov.

Tradicionalno okostenela Francija dela korak naprej
V uradni izbor Cannes 2020 je vključenih 15 filmskih prvencev, medtem ko jih je bilo lani deset. Poleg tega so selektorji povečali zastopanost režiserk, saj je bil v minulih letih festival večkrat deležen kritik filmskih ustvarjalcev, da pri podeljevanju nagrad daje prednost belopoltim moškim ustvarjalcem, pa tudi zaradi gibanja #MeToo, ki so ga spodbudile zlorabe žensk v filmski industriji.

Letos je sicer filme prijavilo manj režiserk kot v letu 2019, in sicer 532, leto pred tem pa 575. "V izbor so vključeni filmi 16 režiserk. Leta 2019 jih je bilo 14, leta 2018 jih je bilo 11, leta 2007 jih je bilo 12, leta 2016 devet in leta 2015 šest," so še sporočili s festivala.

Amnestija za Netflix
Žiriji letošnjega festivala bi moral predsedovati ameriški režiser Spike Lee, ki bi bil prvi temnopolti režiser na čelu žirije tega prestižnega festivala.

Thierry Frémaux je že pred časom potrdil, da bi Leejev novi celovečerec Da 5 Bloods predvajali izven tekmovalnega programa. To bi pomenilo prvo vrnitev Netflixove produkcije na feswtival po triletnem predahu: festival je precej prahu dvignil s prepovedjo filmov, ki nimajo kinematografske distribucije.