Tudi drugi kipci v osrednjih kategorijah so odšli k nominirancem, ki so v zadnjih tednih veljali za favorite: za stranski vlogi je Akademija nagradila Christopherja Plummerja in Octavio Spencer, za glavni pa Jeana Dujardina in Meryl Streep.
Pet oskarjev za Umetnika in prav toliko za Huga
In čeprav se bo Umetnik verjetno v zgodovino vpisal kot zmagovalec letošnje podelitve, se pravzaprav s slovesnosti vrača z enakim številom kipcev kot Hugo, najnovejši film Martina Scorseseja, ki ga je Akademija nagradila zgolj za dovršene tehnične vidike. Sam režiser je bil sicer kar nekajkrat tarča šal na račun "mehkužnega" filma, v katerem nikogar nasilno ne ubije, kar bi človek od Scorsesejevega filma skoraj pričakoval.
George Valentin bi tulil od sreče
"Če bi George Valentin lahko govoril, bi rekel: "Formidable! Genial! Merci beaucoup!" je evforično zatulil Jean Dujardin. Prvič nominirani, doslej po svetu neznani francoski zvezdnik je oskarja za glavno moško vlogo kakopak dobil za film Umetnik. "Ljubim vašo deželo," je še izdavil, se zahvalil Akademiji, svoji ženi in režiserju ter spomnil na prvo podelitev oskarjev, ki jo je vodil Douglas Fairbanks (in je trajala petnajst minut). "Časi so se v resnici spremenili."
Michael Douglas, ki je "Wall Street okupiral, še preden je bilo to kul", če si sposodimo šalo Billyja Crystala, je oskarja za najboljšo režijo nekaj minut pred tem izročil Michelu Hazanaviciusu. Francoz je bil s svojo zahvalo kratek in jedrnat, med drugim tudi zato, ker je govor, kot je priznal, pozabil. Ni se pa pozabil pokloniti psičku Uggieju, "ki sicer najbrž ni tako dober, da bi razumel, kaj govorim."
Christopher Plummer je pomagal pisati zgodovino
Christopher Plummer bo pozneje mogoče prišel na oder ... ker rad odtava," se je na začetku večera na račun nominirančeve starosti šalil voditelj. Pa še prav je imel (vsaj glede tistega prvega dela).
Z 82 leti je Plummer postal najstarejši dobitnik oskarja v zgodovini. "Ljubček, le dve leti si starejši od mene, kje si bil vse moje življenje?!" je nagovoril kipec, ki ga je dobil za vlogo ostarelega, bolnega geja v drami Beginners. V svojem govoru se je med drugim zahvalil svojemu soigralcu Ewanu Macgregorju, "s katerim bi, če bi imel kaj olike, delil to nagrado. Pa je nima", in svoji ženi, "ki si zasluži Nobelovo nagrado za mir".
Železna lady na robu solza
Rekordna 17. oskarjevska nominacija se je za legendarno Meryl Streep, kot so mnogi napovedali, utelesila v tretjega oskarja v njeni karieri. "Ko sem slišala svoje ime, se mi je zazdelo, da polovica Amerike zavija z očmi: 'Pa ne ona, pa ne spet?!' Ampak ... pa kaj potem!" je dahnila Streepova, ki "se zaveda, da zdaj pa res nikoli več ne bo stala na zmagovalnem podiju".
Ganjena Octavia
Christian - "Pazite, v njegovem vidnem polju ste" - Bale je oskarja za najboljšo igralko v stranski vlogi izročil Octavii Spencer za njeno upodobitev jezične služkinje na ameriškem jugu v šestdesetih letih 20. stoletja. Čeprav so ji stavnice zmago napovedovale, se je vidno šokirana Spencerjeva v solzah med drugim zahvalila svoji družini v Alabami, kar celi zvezni državi Alabama in Akademiji, ki jo je na oder postavila "z najboljšim tipom v dvorani".
Vse je v gledanosti
Medtem ko so nominiranci, gledalci in mediji napeto čakali na razkritja, kako je Akademija razporedila zmage, kakšni bodo govori in kdo je najbolje oblečen, pa je v očeh producentov seveda štelo samo to, koliko ljudi si je štiriurno podelitev sploh ogledalo. Če jim letos pred zaslone ni uspelo zvabiti več kot 40 milijonov gledalcev, oskarjem grozi, da bodo zdrsnili z drugega mesta najbolj gledanih prenosov na ameriški televiziji. Prvo je vedno prihranjeno za SuperBowl, drugo pa bi letos lahko ugrabili grammyji, ki si jih je - predvsem zaradi nenadne smrti Whitney Houston dan prej - ogledalo okroglih 40 milijonov ljudi.
Ker se je letos vse vrtelo okrog Umetnika, bi se črnogledi scenarij znal dejansko uresničiti - kritiško sicer hvaljeni "art" film je doslej v ameriških kinematografih zaslužil le 30 milijonov dolarjev. Podelitev ima tradicionalno precej višjo gledanost, kadar je med kandidati za najboljšega tudi kak "blockbuster" tipa Avatar.
Na lovu na gledalce sta producenta Brian Grazer in Don Mischer iz arhiva privlekla starega/novega voditelja Billyja Crystala, ki si je voditeljski smoking nadel že devetič.
Billy je večer začel z izpolnjeno obljubo: pripravil je montažo odlomkov glavnih nominiranih filmov, v katere so ga vstavili s pomočjo posebnih učinkov (in za dobro mero dodali še Justina Bieberja, ki "bo privabil gledalce pod 18 leti".
Tudi naslednja točka na dnevnem redu je bila crystalovska "klasika" (oziroma z njegovimi besedami: "Saj niste mislili, da tega ne bom naredil, kajne?") - pesem, s katero se je poklonil glavnim devetim nominirancem in predvsem spektaklu samemu.
Začetek s "tehničnimi" sekcijami in z zmagoslavjem Huga
Prvi del podelitve je potekal v bolj umirjenem tonu. Poleg tega da se letošnja podelitev ni začela "udarno", s katerim od igralskih oskarjev, ampak s "tehnični" kategorijami, so dogajanje popestrile precej standardni kolaži znanih filmskih prizorov zadnjih desetletij in montaža, v kateri so se igralci, od Brada Pitta in Toma Cruisa pa do Hilary Swank in Helen Mirren, spominjali trenutka, ko so se prvič zaljubili v gibljive slike, razmišljali o naravi svojega poklica in podobno.
Prvi dve nagradi večera je Tom Hanks izročil ustvarjalcem Scorsesejevega netipično družinskega filma Hugo - direktorju fotografije Robertu Richardsonu ter Italijanoma Danteju Ferretiju in Francesci Lo Schiavo za scenografijo.
Že s tretjim podeljenim oskarjem pa je enajstkrat nominirani Hugo izgubil vsaj teoretično možnost, da izenači dosedanji rekord enajstih kipcev za en film. Štafeto je namreč prevzela ekipa Umetnika oz. Mark Bridges, ki je prvega oskarja filmu pridobil za kostumografijo.
Za masko sta bila, po pričakovanjih, nagrajena Mark Coulier in Roy Helland, ki sta Meryl Streep v Margaret Thatcher postarala za film Železna lady.
Tujejezični oskar potuje v Iran
"Ker je na svetu več kot milijarda Kitajcev, bomo poskusili nekaj novega: naslednjo nagrado bomo podelili v kitajščini. Prosim, oprostite moji mandarinščini z nemškim naglasom," je začela Sandra Bullock, preden je - v tekoči nemščini - podelila tujejezičnega oskarja.
Dobil ga je iranski film Ločitev (A Separation). Režiser Asghar Farhadi se je poklonil iranski kulturi ter nagrado posvetil vsem svojim rojakom in "ljudem, ki prezirajo nasilje".
Za uravnoteženost v porazdelitvi oskarjev je poskrbel kipec za najboljšo montažo, ki je nagradil Dekle z zmajskim tatujem (Kirk Baxter in Angus Wall). Najboljšo montažo zvoka je imel po presoji Akademije film Hugo. (Philip Stockton in Eugene Gearty sta se med drugim zahvalila "vsem, ki so ali pa še bodo kdaj živeli.") Ekipa Huga je dobila še dva sorodna oskarja - za najboljše zvočne učinke in posebne vizualne učinke.
Po precej "zapeti" prvi uri programa sta za prvi sproščeni trenutek poskrbela najslavnejša Mapetka, Gospodična Piggy, ki je kljub temu, da ni bila nominirana, tuhtala, kako bo prišla na oder, in žabec Kermit, ki je napovedal posebej za oskarje koreografirano, odlično točko Cirque du soleila. (Z Billyjevimi besedami: Mišico sem si nategnil že samo z gledanjem".)
Najboljšega dokumentarca v zadnjem letu ni posnel Wim Wenders; namesto njegove Pine je oskarja za dokumentarni film dobil športni dokumentarec Undefeated (TJ Martin, Dan Lindsay in Richard Middlemas).
Leto terierjev, konjev ... in kameleona
"Rad imam animirane filme, ker si lahko v njih kar koli ... princeska, arabski princ ali junak. Če si črn, si lahko pa zebra ali osel." Chris Rock je oskarja za najboljši animirani film podelil Paramountovi zgodbi o kameleonu na Divjem zahodu, Rango režiserja Gora Verbinskega.
Glasbena oskarja
Najboljšo izvirno glasbeno podlago je za film Umetnik zložil Ludovic Bource, ki nima, kot smo izvedeli, nobene formalne glasbene izobrazbe in ki je poskrbel za prvi zahvalni govor z močnim francoskim naglasom tega večera. Kipec za najboljšo izvirno pesem - nominirani sta bili samo dve - je dobil Bret McKenzie, avtor pesmi Man or Muppet iz filma Mapetki.
Woody nagrajen "v odsotnosti"
Resnično "dekle z zmajskim tatujem", Angelina Jolie, je prišla oskarja za najboljši prirejeni scenarij. Pravzaprav tri dobitnike: za Potomce so ga dobili Alexander Payne, Nat Faxon in Jim Rash. Payne je "tako, kot pred leti Javier Bardem" oskarja - na njeno zahtevo - posvetil svoji mami.
Avtor najboljšega izvirnega scenarija je, morda presenetljivo, dobil Woody Allen za Polnoč v Parizu. Malo manj presenetljivo je, da Allena v Los Angeles po nagrado ni bilo.
Težko pričakovana igralska zasedba deklet iz Dekliščine je po uvodnem dvoumnem duhovičenju o pomenu dolžine na takih in drugačnih področjih podelila oskarja za najboljša kratka filma: v sekciji igranih je to postal The Shore, animiranih pa The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore.
Medtem ko je Esperanza Spaulding odpela It's a Wonderful World, se je v ozadju odvrtela
tradicionalni poklon filmskim ustvarjalcem, ki so se poslovili v zadnjem letu. Akademije se je med drugim poslovila od Jane Russel, Kena Russla, Whitney Houston, Petra Falka, Cliffa Robertsa, Laure Ziskin, Sydneyja Lumeta, Steva Jobsa, Jackie Cooper, Bena Gazzare in seveda Elizabeth Taylor.
"Diktator" razdejanje sejal že po rdeči preprogi
Če za obvezno porcijo kontroverznosti ni poskrbel nobeden izmed podeljevalcev - na odru so se med drugim zvrstili Will Ferrell, Zach Galifianakis, Tina Fey in igralska zasedba Dekliščine, je vsaj Sacha Baron Cohen izpolnil svojo obljubo in se na prizorišču pojavil preoblečen v "Diktatorja", glavni lik iz svojega naslednjega filma. Pod roko je nosil žaro s sliko Kima Džonga Ila, iz katere je pepel nemudoma stresel po precej nenavdušenem povezovalcu rdeče preproge Ryanu Seacrestu, češ da je bila taka diktatorjeva poslednja želja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje