Po besedah predsednika festivala Gillesa Jacoba velja prepoved za von Trierja do konca letošnjega festivala, ki se bo s podelitvijo nagrad sklenil v nedeljo. O režiserjevi udeležbi na prihodnjih izdajah festivala se Jacob ni izrekel. Prvič se je tako zgodilo, da so organizatorji festivala sprejeli tovrstno odločitev. Ob tem je Jacob še poudaril, da so von Trierjeve izjave "zamazale" njegov ugled.
Povzemali smo že besede Larsa von Trierja, ki je na predstavitvi svojega novega filma Melancholia na glas razmišljal o tem, da je zaradi svojih nemških korenin "nacist" in da na neki način sočustvuje s Hitlerjem.
Von Trier razume in sprejema odločitev festivala
Po pričakovano ogorčenem odzivu preživelih žrtev holokavsta je škodo sicer skušal popraviti ("Če preživiš veliko časa v Nemčiji, se včasih samo hočeš počutiti malo svobodnega in govoriti o tem sranju, razumete?"), podal je tudi izjavo za javnost, v kateri je podčrtal, da "ni protisemit, nacist ali na kakršen koli način obremenjen z rasnimi predsodki" - a očitno ni bilo dovolj. Slavni režiser je dejal, da se je šalil in se je za svoje besede tudi opravičil, ob tem pa sprejel kazen, ki mu jo je naložil festival.
"Upravni odbor festivala globoko obžaluje, da je Lars von Trier ta forum izkoristil za nesprejemljive, neprimerne komentarje, ki so sprti z načeli humanosti in strpnosti, ki so zapisani v samo bistvo tega festivala," se glasi uradna izjava za javnost. "Vodstvo festivala njegove besede strogo obsoja in Larsa von Trierja razglaša za od tega trenutka dalje persono non grato na festivalu."
Melancholia ostaja v tekmovalnem programu
Kljub prvotnim napovedim, da bi prepoved lahko pomenila tudi, da je njegov film umaknjen iz tekmovalne konkurence, Melancholia ostaja v tekmovalnem delu festivala. Vendar če bo pobral katero izmed nagrad, se v nedeljo ne bo smel udeležiti slavnostne podelitve. Za to ni malo možnosti, saj so prve recenzije večinoma več kot pozitivne. Telegraphov kritik je film opisal kot "hipnotično, vizualno čudovito in pogosto ganljivo zmes družinske drame", Variety pa kot "najnežnejšo upodobitev konca sveta, kar si jih lahko zamislite od katerega koli režiserja, kaj šele od tega danskega provokatorja".
Vsi kljub temu niso bili navdušeni. "Lars von Trier uspe celo konec sveta spremeniti v relativen dolgčas," piše Hollywood Reporter. "Čemeren križanec med Festen in Armageddonom, prepojen s tragično romantiko Richarda Wagnerja - ta kontemplacija propada planeta predvidljivo ne ponudi niti kanca upanja ali odrešenja, tako kot liki in ideje ne ponujajo intelektualnega izziva, samo priložnost za valjanje v slikovitih prizorih, čudoviti glasbi in gnilem razpoloženju."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje