Režiser, ki se je predogleda na shodu lastnikov kinematografov udeležil le prek posnetega nagovora, je zbranim obljubil, da bo najnovejša v njegovi vrsti filmskih priredb Tolkienovih fantazijskih romanov ponudila "novo izkušnjo za filmska občinstva", in opozoril, da bi utegnil film za seboj potegniti daljnosežne spremembe v tem, kako delujejo kinematografi.
Ves ta govor o "revoluciji" je na mestu zato, ker je bil film The Hobbit: An Unexpected Journey posnet z 48 slikami na sekundo (kar je še enkrat več od običajnih 24 slik na sekundo). "Gibanje deluje dosti bolj življenjsko," je prepričan Jackson. "Dosti prijaznejše za oči je." Hobit bo prvi visokoproračunski film, posnet na ta način.
"Roko na srce, bilo je težko gledati"
Testno občinstvo pa ni bilo tako navdušeno, kot bi si Jackson najbrž želel. "Spominja me na trenutek, ko sem prvič videl Blu-Ray - film je oropan svoje toplote," je za filmsko revijo Variety povedal eden izmed gledalcev. Kar nekaj prisotnih novinarjev je Jacksonov trik razglasilo za "cenen". Recenzent spletne strani IGN Movies je celotno izkušnjo primerjal z gledanjem telenovele: "Po mojem mnenju je bilo videti kot televizija v živo ali video z visoko ločljivostjo. In ni bilo videti pretirano dobro. Vem, da zveni šokantno, ampak tako jaz kot nekateri drugi prisotni novinarji smo bili zelo razočarani nad kvaliteto Hobita. /.../ Roko na srce, težko je bilo gledati Gandalfa, Bilba ali škrate v interakciji z računalniško animiranimi liki ali pa celo, ko so se samo spuščali po gorskem pobočju. Vihtenje kamere in zamegljeni premiki so bili skrb vzbujajoči."
Preveč življenjsko?
"Čeprav je bujnost Jacksonovega podobja čudovita, jo je kazilo to, da so bili zaradi 48 slik na sekundo prizori preveč izraziti, če je kaj takega mogoče," piše filmski portal The Wrap. "Videti je bilo bolj resnično ... pravzaprav preveč resnično. Namesto da bi bila to filmska izkušnja, ki gledalca potegne vase, je bil Srednji svet videti, kot da gre za posnetek gledališke igre."
Morda se je treba le navaditi
Neuradna stran oboževalcev Tolkiena, TheOneRing.net, je na Twitterju udarila nazaj z namigom, da so nekateri pač nedojemljivi za napredek: "Zanima me, kaj bi Twitter menil o zvoku, ko so ga prvič dodali nemim filmom. #Hobbit #48fps."
Seveda so bili nekateri recenzenti nad videnim malo bolj navdušeni. Pri Varietyju so posnetek opisali kot "izrazito ostrejši in bolj neposreden" kot kar koli drugega, kar je bilo mogoče videti na shodu, "pa čeprav so bili človeški liki preveč osvetljeni in ozvočeni".
Prihodnost v resnici še ni tu
No, kakor koli že, navadnim smrtnikom se ni treba pretirano bati, da jih bo film (v tem pogledu) razočaral: večina nas Hobita ne bo mogla videti v formatu 48 FPS (slik na sekundo), saj večina kinematografov še nima projektorjev, ki bi podpirali to tehnologijo.
Jackson zna še vedno pripovedovati zgodbe
Če izvzamemo kakovost filma, so bili odzivi na Hobita bolj soglasno pozitivni: kot se za Jacksona spodobi, lahko pričakujemo na pretek velikopoteznih, epskih panoram gorske pokrajine in seveda izvrstno računalniško animacijo. V kadrih, ki so jih razkrili, Bilbo Bisagin (Martin Freeman) spozna Golluma - istega Golluma, ki bo pozneje na potovanju skozi Srednji svet spremljal Froda. Poskusno občinstvo je lahko videlo še prizor bitke med škrati in troli ter prizor, v katerem Gandalf razišče skrivnostno odprtje grobnice devetih duhov, Sauronovih pribočnikov.
Oba filma tudi v 3D
The Hobbit: An Unexpected Journey, katerega premiera je napovedana za letošnji december, je šele prvi izmed dveh delov filmske priredbe Tolkienove klasike in predzgodbe izvirnega Gospodarja prstanov. Oba filma so vzporedno posneli v 3D-tehniki, a drugi, The Hobbit: There and Back Again, je napovedan šele za december leta 2013.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje